ReadSoft levererar automatisk fakturahanteringslösning värd 2,9 MSEK

Ett världsledande teknikföretag har valt ReadSofts SAP-certifierade lösning för automatisk fakturahantering. Avtalet är värt cirka 2,9 MSEK och kommer initialt att hantera tiotusentals fakturor, på papper och i elektronisk form, i flera länder. ReadSoft valdes på grund av sin ledande marknadsposition och långa erfarenhet av liknande globala projekt i SAP-miljö.

Den USA-baserade organisationen är en av världens ledande när det gäller avancerad energiteknik och energitjänster. Företaget sökte efter en lösning för att effektivisera och automatisera sin fakturahanteringsprocess, ett projekt som sträcker sig över flera länder och komplexa SAP-miljöer. Syftet med projektet är att standardisera hanteringen av leverantörsfakturor och eliminera ineffektiva och pappersbaserade rutiner.

Företaget insåg att ReadSoft var den enda leverantören med erfarenhet av liknande multinationella installationer i SAP-miljö. Dessutom har ReadSoft erfarenhet och kapacitet att genomföra den komplexa installeringen på kort tid. Dessa faktorer och ReadSofts nära integration med SAP var avgörande för kundens val av ReadSoft.

-ReadSofts automatiska fakturahanteringslösning inom SAP-området har än en gång valts på grund av dess pålitlighet och bevisade funktion, kommenterar Jan Andersson, VD på ReadSoft. Kundens globala installation är ett komplext projekt, men ReadSoft fick uppdraget på grund av vår erfarenhet av att hantera liknande globala installationer. Vi är övertygade om att vi kan hjälpa vår kund att nå de mål som de har satt upp för deras fakturahantering.

För mer information vänligen kontakta

Jan Andersson, VD, ReadSoft AB

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com .