ReadSoft och Billentis presenterar hur e-fakturering förbättrar affärsrörlighet

ReadSoft, en ledande global leverantör av applikationer för att automatisera affärsprocesser, kommer med start kl. 16.00 den 12 juni 2014 att vara värd för webbseminariet med temat “E-invoicing: a proven route to business agility.”

Webbseminariet kommer att diskutera olika marknadstrender samt erbjuda råd och rekommendationer vid övergången till en e-faktureringsstrategi med fokus på att hjälpa organisationer att minska sina transaktionskostnader, förbättra sina handelsrelationer, samt bättre utnyttja sitt rörelsekapital för att få konkurrensfördelar.

Bruno Koch, en internationellt erkänd auktoritet inom e-fakturaområdet, medverkar på webbseminariet som kommer att fokusera på de operativa och strategiska fördelarna med e-fakturering. Medverkar gör också Christer Rygaard, grundare av Expert Systems (som förvärvades av ReadSoft 2013), som kommer att presentera kundcase som visar på affärsnyttan av att börja använda e-fakturering. Christer Rygaard är ordförande för NEA (nätverket för elektroniska affärer) och är medlem i EESPA (European E-Invoicing Service Providers Association), och spelar en aktiv roll i att påskynda utvecklingen av en standard för e-fakturor.

Webbseminariet kommer att modereras av Andrew Pery, Chief Marketing Officer (CMO) på ReadSoft.

Ytterligare information och anmälan görs på: https://readsoft.webex.com/readsoft/onstage/g.php?t=a&d=701235372

ReadSofts webbseminarium är avsett att ge chefer och beslutsfattare insikter hur man kan uppnå ett rörligt och flexibelt företag och en långsiktig lönsamhet genom effektiva affärsprocesser. ”E-invoicing: a proven route to business agility” är det andra i en serie informationsmöten från ReadSoft. Det första finner ni här: http://info.readsoft.com/IntAgilityWebcast2014Feb_LP.html

Detta är en förkortad och översatt version av det engelska originalpressmeddelandet som ni finner här:

Produkter eller namn på tjänster som nämns häri är varumärken som tillhör respektive ägare.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2014-06-03 kl. 13:00.

ReadSoft AB
Johan Holmqvist, Vice President, Corporate Communications

E-post: johan.holmqvist@readsoft.com
Andrew Pery, Chief Marketing Officer
E-post: andrew.pery@readsoft.com

Om ReadSoft. ReadSoft förenklar verksamheten för företag och organisationer av alla storlekar genom automatiserad hantering av fakturor, kundordrar, avtal och övriga inkommande dokument. Lösningarna för automatiserad dokumenthantering, installerad hos kund eller i molnet, öppnar möjligheter för såväl riktigt stora som mindre och medelstora företag att konkurrera och växa genom förbättrade relationer med kunder och leverantörer, ökad effektivitet och kontroll över administrativa processer. ReadSofts lösning för elektronisk fakturahantering och e-faktura är världens mest använda. Den är helt integrerad med ERP-system från SAP och Oracle, och även flertalet ledande attest- och affärssystem. Sedan starten 1991 har företaget vuxit till en världsomspännande grupp, som erbjuder branschexpertis och support i 17 länder genom egna dotterbolag, och i fler än 70 andra genom sitt nätverk av lokala och globala parters. ReadSofts huvudkontor ligger i Helsingborg, och aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap-listan. För mer information, besök www.readsoft.se.

Taggar: