ReadSoft Online utnämnd till årets miljöprodukt inom dokumenthantering av Document Management Magazine

ReadSoft har vunnit Document Management Magazines pris för årets miljöprodukt inom dokumenthantering. Nominerad i rekordmånga sju olika kategorier ger denna utmärkelse ett erkännande för företagets strävan att leverera innovativa affärslösningar samtidigt som man arbetar för en bättre miljö.

Den automatiska dokumenthanteringens förmåga att reducera pappersarbete är välkänd, men med ReadSoft Online kan företag utnyttja flexibiliteten och styrkan med molntjänsten för att förenkla automatiseringen av sina administrativa processer. Detta skapar en bättre kontroll och har en positiv effekt på företagens miljöpåverkan.

Med en enkel, flexibel och låg ägandekostnad gör ReadSoft Online det möjligt för användare att skanna, ladda upp och skicka sina dokument och fakturor via e-post. Programvaran hämtar automatiskt relevant data från de olika dokumenten. Därefter kontrolleras dessa data och skickas till de mottagande applikationerna som omvandlar, lagrar och hanterar pappers- och elektroniska dokument.

-Vi är mycket stolta över att ReadSoft Online har fått ett så stort erkännande genom att erhålla ett av Document Management Magazines mest prestigefyllda utmärkelser, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef på ReadSoft.
-Att det var våra kunder som har röstat på oss gör det än mer glädjande och det visar också på det engagemang och starka kundfokus som vi har, inte bara genom att leverera en produkt som förbättrar back-office processer, men som också förbättrar miljön, avslutar Per Åkerberg.

ReadSoft blev också utsedd till tvåa i kategorin: “Document Managements Channel Company of the year”.

Detta är en översatt version av det engelska originalpressmeddelandet som ni finner här: http://www.readsoft.com/about-readsoft/news/press-release-archive.aspx

Informationen lämnades för offentliggörande 2012-10-31 kl 09:00.

fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.