ReadSoft släpper Windows 8-app

ReadSoft AB meddelade idag att man har lanserat ReadSoft Online för Windows 8 och Windows RT, Microsofts nya version av sitt operativsystem Windows.

ReadSoft Online är utformad för att hjälpa företag att effektivisera sin fakturahanteringsprocess genom att använda fördelarna av tjänster på molnet. ReadSoft Onlines användare kan komma åt sina fakturor var och när som helst från sina mobila enheter eller stationära datorer, vilket gör fakturahanteringsprocessen mycket mer effektiv och kostnadsbesparande.

“ReadSoft är glada över att kunna lansera ReadSoft Online för Windows Store”, säger Björn Karlsson, Senior Vice President, Capture Automation Lab på ReadSoft AB. ”Vi är övertygade om att den tilltalande nya designen som är ansluten till molntjänster och som har en bra hårdvara med en stabil grund från Windows 8, kommer att ge en bra upplevelse tillsammans med ReadSoft Online.”

”App-utvecklare som använder Microsoft har alltid tillhandahållit en stor funktionalitet och ett stort värde för våra gemensamma kunder, och Windows 8 ger dem en plattform för att kunna fortsätta att leverera”, säger John Richards, Senior Director, Windows Business Development. ”Den nya versionen av Windows ger våra app-utvecklare ett försprång gentemot konkurrenterna och våra gemensamma kunder en flexibilitet och valfrihet.”

Detta är en förkortad översatt version av det engelska originalpressmeddelandet som ni finner här

#########

Produkter eller namn på tjänster som nämns häri är varumärken som tillhör respektive ägare.

ReadSoft kan vara skyldigt att offentliggöra informationen i denna release enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 10 december 2012 klockan 14:30 (CET).

Johan Holmqvist, Vice President, Corporate Communications
Björn Karlsson, SVP Capture Automation Lab
Tel: +46 708 37 66 33
E-mail: bjorn.karlsson@readsoft.com

fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.