ReadSoft sluter avtal värt 5,0 MSEK med global bildels-tillverkare

En världsledande tillverkare av delar till fordonsindustrin har valt ReadSofts SAP®-certifierade lösning för att hantera inkommande fakturor på papper och i elektronisk form. Med flera liknande globala installationer på sin meritlista, valdes ReadSoft att leda automatiseringen av företagets fakturahantering. Avtalet är värt 5,0 MSEK och tecknades under tredje kvartalet 2010.

Med tillverkning och tekniska enheter lokaliserade över hela världen, sökte denna kund en mer standardiserad fakturahanteringsprocess i flera SAP-miljöer i Amerika, Europa och Asien. ReadSofts programvara valdes på grund av sin nära koppling till SAP, bevisade förmåga att förkorta fakturahanteringstider och förmåga att öka insynen i finansiella processer. Även programvarans inbyggda logik för att hantera landsspecifika fakturor var en viktig faktor i valet.

-Återigen har ett företag vänt sig till oss på grund av vår långa erfarenhet av fakturahantering och förmåga att genomföra komplexa installationer över landsgränser, kommenterar Jan Andersson, VD och koncernchef på ReadSoft.
-Genom att arbeta nära kunden är jag övertygad om att vi kan uppnå deras uppsatta mål gällande ett mer standardiserat och strömlinjeformat sätt att hantera fakturor inom SAP.

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB
Jan Andersson, VD och koncernchef
Johan Holmqvist, Informationschef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77
E-mail: johan.holmqvist@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.

Taggar: