ReadSoft tecknar affär värd cirka 6 miljoner kronor med jordbruksbolag i Oceanien

ReadSoft har tagit en order värd nästan 6 miljoner kronor från ett av Oceaniens ledande jordbruksbolag. ReadSofts lösning kommer att automatisera och optimera hanteringen av över en halv miljon fakturor årligen och implementeras tillsammans med utrullningen av affärssystemet SAP inom organisationen.

Det här bolaget sökte en lösning som både kunde förbättra processerna och öka effektiviteten inom fakturahanteringsområdet. Samtidigt ville man gå mot ett mer centraliserat system som kunde hantera stora volymer av fakturor efter att företaget gjort ett större förvärv. Avgörande för beslutet att välja ReadSofts SAP-integrerade lösning var enkelheten och det faktum att minimala kundanpassningar krävdes vid utrullningen av systemet. Efter en grundlig jämförelse med andra lösningar kom man också fram till att ReadSofts lösning var den som bäst kunde matcha deras högt ställda krav.

Efter att också ha besökt ett antal av ReadSofts referenskunder insåg den här kunden att detta var lösningen som skulle maximera deras investering i affärssystemet SAP och förse dem med den mest effektiva fakturahanteringsprocessen. Förutom att mjukvaran levererar det uppenbara affärsvärdet när det gäller ökad effektivitet och kostnadsbesparingar, ger den här investeringen i automatiserad fakturahantering också värden som företaget tidigare inte hade tänkt på i form av förbättrad revisions- och riskhantering, ökat rörelsekapital, förbättrade leverantörsrelationer, med mera.

- Det här företaget krävde en lösning som var verkligt integrerad med deras affärssystem SAP, en lösning som förbättrar samtliga fakturahanteringsprocesser, säger Jan Andersson VD för ReadSoft. Vi är mycket nöjda med att de valde oss efter den omfattande utvärdering som genomfördes. Det här avtalet är ytterligare ett bevis för både vår strategi och leveransförmåga i den här delen av världen.

ReadSoftAB

Jan Andersson, VD
Jonna Opitz, Informationschef
E-post: jonna.opitz@readsoft.com

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för Dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com.