ReadSoft tecknar avtal angående automatisk fakturahantering i SAP® värt 3,8 MSEK med ledande europeiskt kemiföretag

Ett globalt kemiföretag har valt ReadSofts SAP®-certifierade automatiska fakturahanteringslösning för dess nyetablerade servicecenter. Avtalet är värt 3,8 MSEK och implementeringen kommer att påbörjas under det tredje kvartalet 2010.

Den världsledande kunden som nyligen har etablerat ett servicecenter var i behov av en automatisk fakturahanteringslösning som kunde stödja deras affärsverksamhet på ett snabbt och effektivt sätt, och som dessutom kunde anpassas till deras nya organisation. Kunden var även ute efter en lösning som kunde garantera en snabb avkastning på de gjorda investeringarna.

ReadSoft erhöll projektet efter en noggrann utvärdering av ett antal leverantörer. De viktigaste skälen till att investera i ReadSofts automatiska fakturahanteringslösning var; minskad tid för fakturahantering, förbättrad kontroll och spårning av fakturor, samt bättre hantering av felaktiga fakturor. ReadSofts marknadsledande ställning, dess effektiva SAP-integration och bevisade meritlista med tusentals referenser från hela världen hade också en betydelse i kundens beslutsprocess.

”Den satsning som stora företag är villiga att göra i våra lösningar är ett tydligt bevis på att våra produkter passar ledande företags tekniska inriktning”, säger Jan Andersson, VD och koncernchef på ReadSoft. ”Med vår nuvarande plattform – PROCESS DIRECTOR – som hanterar multipla processer i SAP, hjälper vi våra kunder att bli mer kostnadseffektiva, att förbättra kontrollen och att minska den totala handläggningstiden. Vi ser fram emot att samarbeta med detta företag för att förverkliga deras mål, att uppnå första klassens fakturahantering.”

Jan Andersson, VD
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com