• ReadSoft/

ReadSoft tecknar avtal med sin första Oracle E-Business Suite On-Demand-kund via sin partner Dinero Solutions

ReadSofts Oracle-certifierade fakturahanteringslösning är implementerad hos Convergent Resources ett av USAs fem största kundserviceföretag vad gäller IT-management, hantering av fordringar med mera. Convergent Solutions har sin bas i Atlanta i USA och är den första Oracle E-Business Suite On-Demand-användaren i USA som har implementerat ReadSofts automatiska fakturahanteringslösning.

I samarbete med Dinero Solutions har ReadSoft förstärkt Convergent Solutions med sin världsklassteknologi som nu årligen hanterar över 15 000 fakturor med minimal personalinsats .

Efter att ha automatiserat sin fakturahantering behöver inte Convergent Resources avvara personella resurser för denna process. Dessa kan nu istället användas mer effektivt för andra funktioner. Det nya systemet ger även mer kvalitativ information, bättre data och ökad säkerhet. ReadSofts lösning är enkel att använda och förbättrar Oraclesystemets standardprocesser och arbetsflöden vilket skapar en tydlig affärsnytta för kunden.

-Som ett holdingbolag med många enheter behövde vi ett system som kunde leva upp till de olika krav som våra enheter ställde och samtidigt genomdriva våra standardprocesser för våra konfigurationer, säger Kevin Shiotelis, Controller på Convergent Resources. ReadSofts och Dineros team var mycket lyhörda och hängivna när de arbetade med den virtuella Oraclemiljön.

-Efter att ha arbetat tillsammans med Convergent Solutions sedan 2005 samtidigt som vi är en certifierad Oracle On-Demandpartner och ReadSoftpartner så var detta ett utomordentligt tillfälle att leverera kundnytta till alla parter, säger Chris Goeckel, koncernchef på Dinero Solutions. Tillsammans har vi skapat en välfungerande lösning som kommer att ge avtryck i resultaträkningen hos Convergent Resources.

-Chris och hans team var väldigt stöttande partners att arbeta med under denna implementeringsprocess av vår första Oracle E-Business Suite On-Demandkund i USA, kommenterar Bob Fresneda, VD för ReadSoft i Nordamerika. Med den framgång som vårt samarbete skapade kunde vi även installera lösningen inom Oracles virtuella ramverk för E-Business Suiteapplikationer i Austin, Texas.

-Vi är väldigt glada att vi har tecknat och implementerat vår första Oracle E-Business On-Demandkund i USA, säger Jan Andersson, VD och koncernchef för ReadSoft AB. Värdet som vår lösning genererar för Convergent Resources visar tydligt på de fördelar som företag vinner genom att använda våra produkter.

Om Dinero Solutions:

Dinero Solutions, med huvudkontor i Duluth, Georgia, är en erkänd marknadsledare i sydöstra USA vad gäller att tillhandahålla innovativa och professionella Oracletjänster till mellanstora och Fortune 1000-företag. Dinero Solutions har hjälpt och ökat affärsnyttan för bolag genom att implementera individuella moduler eller hela sviter av Oracles applikationer hos företag som arbetar med samhällsservice, teknologi, finansiella tjänster och detaljhandel i fler än 30 delstater i USA, samt i 12 länder över hela världen. Dinero Solutions är även en certifierad tjänsteleverantör för Oracle On-Demand och ReadSoft. För mer information om Dinero Solutions besök www.dinerosolutions.com.

För mer information vänligen kontakta

ReadSoft AB

Jan Andersson, VD, ReadSoft AB

Johan Holmqvist, Informationschef

E-post: johan.holmqvist@readsoft.com

ReadSoft Nordamerika

Bob Fresneda, VD, ReadSoft Nordamerika

Tel: +1 504 841 0111

E-post: bob.fresneda@readsoft.com

Alayne Pregeant, Marketing Manager, ReadSoft Nordamerika

Tel: +1 504 841 0119

E-post: alayne.pregeant@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com .