ReadSoft tecknar avtal värt 2,1 MSEK med ledande belgiskt företag

En belgisk bygghandelskoncern har valt att implementera ReadSofts produkt PROCESS DIRECTOR för att automatisera hela sin fakturahanteringsprocess. Affären är värd 2,1 MSEK och gjordes i samarbete med ReadSofts partner Dynatos. Avtalet tecknades under det fjärde kvartalet 2012.

Kunden hanterar årligen hundratusentals fakturor och kommer att börja använda ReadSofts produkt PROCESS DIRECTOR för automatisk fakturahantering för att effektivisera sin fakturahanteringsprocess i SAP®.

Kunden letade efter en automationslösning som helt skulle kunna integreras i deras existerande SAP-miljö för att på så vis effektivisera företagets fakturahanteringsverksamhet och möjliggöra bättre processhantering i hela organisationen. ReadSofts omfattande meritlista beståendes av tusentals implementeringar i SAP-miljöer var en avgörande faktor för kunden och företaget valde därför ReadSofts SAP-certifierade automatiska fakturahanteringslösning PROCESS DIRECTOR. Genom att automatisera sin fakturahanteringsprocess kommer kundens fakturahanteringspersonal att kunna minska den manuella hanteringstiden drastiskt, samt att förbättra insynen och maximera kontrollen över sina fakturor och andra finansiella processer.

Denna affär gjordes tillsammans med ReadSofts partner Dynatos som kommer att utföra implementeringsdelen av projektet. Med hjälp av ReadSofts branschledande projekterfarenhet och med Dynatos kompetens att genomföra implementeringar i standardiserade SAP-miljöer så kommer installeringen att levereras inom den efterfrågade tidsramen, vilket också var en av de avgörande faktorerna i kundens urvalsprocess.

- Företag strävar efter att uppnå mer med mindre resurser vilket vi hjälper till med genom att leverera produkter och lösningar som maximerar kundernas befintliga investeringar i SAP, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft. Vi ser fram emot att leverera en flexibel och användarvänlig automatisk fakturahanteringslösning till denna kund, så att bolagets användare kan utföra snabbare och billigare finansiella transaktioner i sin egen SAP-miljö, avslutar Per Åkerberg.

Som framgår av denna pressrelease, är ReadSofts motpart inte nämnd vid namn. Detta beror på att ReadSofts motpart har begärt att vara anonym. Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2013-01-03 kl 14:30.

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB
Johan Holmqvist, Vice President Corporate Communications
Tel: 042 - 490 21 98, alt. 0708 - 37 66 77
E-mail: johan.holmqvist@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som
fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.

Taggar: