ReadSoft tecknar avtal värt 2,7 MSEK med ledande europeiskt tillverkningsföretag

Ett ledande europeiskt tillverkningsföretag har valt ReadSofts SAP®-certifierade automatiska fakturahanteringslösning för elektroniska och pappersfakturor till sin europeiska servicecenterverksamhet. Affären är värd 2,7 MSEK och undertecknades i det fjärde kvartalet 2012.

Tillverkningsföretaget vill eliminera all manuell hantering och automatisera sina processer för alla typer av fakturadokument. Kunden kommer att implementera ReadSofts lösning som en viktig del av deras servicecenterverksamhet i Europa.

Kunden valde ReadSoft efter en noggrann urvalsprocess. Avgörande för kunden var ReadSofts ledande produkt PROCESS DIRECTOR, omfattande erfarenhet av SAP-processer, förmåga att utveckla och hantera automatiska processer samt ReadSofts förmåga att snabbt leverera och implementera produkterna.

ReadSofts produkt PROCESS DIRECTOR är en modulär plattform som inte enbart automatiserar fakturahanteringsprocesser, utan som även kan automatisera flera andra affärsprocesser såsom följesedlar, inköpsordrar, remitteringar med flera. PROCESS DIRECTOR ger kunden en plattform för att automatisera många av sina huvudsakliga processer vid deras servicecenter.

- Genom att börja med att automatisera sin fakturahanteringsprocess kan kunden omedelbart maximera sina befintliga investeringar i SAP, samtidigt som dem minskar sina fakturahandläggningstider och förbättrar kontrollen i sin leverantörsreskontra, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft.

- ReadSofts digra meritlista visar att framgångarna från att automatisera stora volymer fakturor vid avancerade servicecenters i flera länder, för ledande tillverkningsföretag som använder SAP, inte är någon tillfällighet, säger Simon Shorthose, VD för ReadSoft UK.

Som framgår av denna pressrelease, är ReadSofts motpart inte nämnd vid namn. Detta beror på att ReadSofts motpart har begärt att vara anonym. Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2012-12-28 kl 14:30.

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB
Johan Holmqvist, Informationschef
Tel: 042 - 490 21 98, alt. 0708 - 37 66 77
E-mail: johan.holmqvist@readsoft.com

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som
fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.

Taggar: