Readsoft tecknar avtal värt 3,1 MSEK med nordamerikansk olje- och gastillverkare angående automatisk fakturahantering

En av de största oberoende olje-och gastillverkarna i USA har valt ReadSofts SAP-certifierade applikation för automatisk fakturahantering för att effektivisera sin faktura- och processhantering. Avtalet undertecknades under det tredje kvartalet och är värt 3,1 MSEK.

Kunden ville effektivisera sin verksamhet och hade därför ett behov av en automatiserad arbetsflödesapplikation. Företaget valde i slutändan ReadSofts SAP-certifierade lösning för automatisk fakturahantering, PROCESS DIRECTOR, tack vare dess nära integration med företagets befintliga SAP-system. Genom att automatisera sin fakturahantering helt integrerat i SAP ser organisationen fram emot kortare fakturahanteringstider och en förbättrad insyn och kontroll.

Implementeringen av ReadSofts teknologi för automatisk fakturahantering kommer att ske samtidigt som kunden centraliserar hela sin fakturahanteringsverksamhet till ett servicecenter (Shared Service Center). Genom att installera och hantera den automatiska fakturahanteringen vid ett servicecenter kommer kunden att kunna konsolidera och förenkla sin fakturahantering samtidigt som företagets processhantering effektiviseras för att främja framtida tillväxt.

-Vi är glada att vi spelar en väsentlig roll i denna kunds övergång till en regional servicecentermodell för att hantera sin fakturahantering, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft. Gång på gång har vi sett hur denna modell, i kombination med våra automationsapplikationer, levererar betydande effektivitetsvinster och långsiktiga kostnadsbesparingar, avslutar Åkerberg.

Som framgår av denna pressrelease, är ReadSofts motpart inte nämnd vid namn. Detta beror på att ReadSofts motpart har begärt att vara anonym. Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2014-08-15 kl 10:00.

Johan Holmqvist, Vice President Corporate Communications

Om ReadSoft. ReadSoft förenklar verksamheten för företag och organisationer av alla storlekar genom automatiserad hantering av fakturor, kundordrar, avtal och övriga inkommande dokument. Lösningarna för automatiserad dokumenthantering, installerad hos kund eller i molnet, öppnar möjligheter för såväl riktigt stora som mindre och medelstora företag att konkurrera och växa genom förbättrade relationer med kunder och leverantörer, ökad effektivitet och kontroll över administrativa processer. ReadSofts lösning för elektronisk fakturahantering och e-faktura är världens mest använda. Den är helt integrerad med ERP-system från SAP och Oracle, och även flertalet ledande attest- och affärssystem. Sedan starten 1991 har företaget vuxit till en världsomspännande grupp, som erbjuder branschexpertis och support i 17 länder genom egna dotterbolag, och i fler än 70 andra genom sitt nätverk av lokala och globala parters. ReadSofts huvudkontor ligger i Helsingborg, och aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap-listan. För mer information, besök www.readsoft.se.