ReadSoft tecknar order värd 5,0 MSEK för att förbättra fakturahanteringen i Oracle E-Business Suite inom ett ledande brittiskt livsmedelsföretag

ReadSoft, en ledande global leverantör av programvara för automatisering av dokumentprocesser, har tecknat ett avtal värt 5,0 MSEK för att effektivisera fakturahanteringen inom Oracle E-Business Suite för en av Storbritanniens ledande livsmedelstillverkare. Avtalet undertecknades under tredje kvartalet 2011.

Livsmedelsföretaget, med huvudkontor i Storbritannien och anläggningar runtom i Europa, har valt ReadSoft som leverantör för att öka effektiviteten inom sina fakturahanteringsprocesser. För att uppnå detta kommer organisationen omgående att implementera ett brett urval av programvara från ReadSoft, bland annat INVOICES, för att automatisera fakturahanteringen inom sin Oracle E-Business Suite-miljö.

ReadSoft INVOICES är världens ledande programvara för automatisk datafångst från fakturor. Oavsett källa, styrs alla inkommande fakturor in i samma flöde, där informationen automatiskt extraheras, valideras och överförs till ERP-systemet där fakturahanteringspersonalen kan koda och iordningställa fakturorna för godkännande. Livsmedelsföretaget kommer att uppnå full kontroll över alla sina leverantörsfakturor genom att automatiskt matcha och hantera fakturorna inom Oracle E-Business Suite. ReadSofts lösning säkerställer att fakturorna automatiskt postas och görs redo för betalning, vilket ger bättre översikt och förbättrar fakturahanteringen, samt borgar för förbättrade leverantörsrelationer.

-Den starka konkurrensen inom dagligvarumarknaden kräver lösningar av toppklass för att en organisation ska lyckas behålla sin marknadsledande ställning, säger Jan Andersson, ReadSofts VD och koncernchef.
-Att bibehålla en effektiv, ekonomisk och flexibel finansfunktion är avgörande, och detta har ReadSoft en enorm erfarenhet av att leverera genom våra lösningar för automatisering av finansiella processer.

ReadSofts Professional Services kommer, tillsammans med partnern Dinero, att installera ReadSofts programvara. Avtalet omfattar även support och underhåll av systeminstallationen till 2016.

Som framgår av denna pressrelease, är ReadSofts motpart inte nämnd vid namn. Detta beror på att ReadSofts motpart har begärt att vara anonym.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2010-09-21 kl 14:30.

Jan Andersson, VD och koncernchef
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77
johan.holmqvist@readsoft.com

fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.