ReadSoft vinner amerikanska ACE Award 2007

För första gången någonsin har ReadSoft belönats med utmärkelsen "ACE Award" av den Amerikanska nättidningen ECM Connection. Priset delas ut till de mest innovativa företagen i samband med den årliga dokumenthanteringsmässan AIIM, i USA. Denna gången erhåller ReadSoft priset för utvecklingen av sin fakturahanteringslösning ReadSoft DOCUMENTS for Invoices.

- Produktplattformen ReadSoft DOCUMENTS har funnits tillgänglig på marknaden i över två år och under den tiden har vi arbetat för att ständigt förbättra funktionaliteten och användarbarheten inom fakturahanteringsområdet, säger Jan Andersson, VD för ReadSoft. Att vi har varit det första företaget inom vår bransch att certifieras både med MySAP(TM) ERP och Oracle E-Business Suite har varit en konkurrensfördel som också sporrat oss att ständigt förbättra produkterna. För oss är det här priset dels en bekräftelse från branschen men framförallt ett bevis för att våra kunder uppskattar vad vi presterar.

ACE Awards belönar företagens prestationer inom tre kategorier: Dragningskraft, Innehåll och Utbildning. Enligt ECM Connection bedöms under kategorin dragningskraft produktlinjens innovationsrikedom och karaktär, inom kategorin innehåll är det i vilken utsträckning som information tillhandahålls på företagets hemsida och i marknadsmaterial som bedöms, och när det gäller utbildning handlar det om vilken typ av produktutbildningsprogram och service som man har att erbjuda.

Tjugotre finalister valdes ut inom sex områden: Government, Healthcare, Banking/Finance, Compliance, High-Volume Scanning, and Low-Volume Scanning. ReadSoft, med ReadSoft DOCUMENTS for Invoices, vann inom Compliance kategorin.

-ReadSoft DOCUMENTS for Invoicesär en kraftfull affärslösning som fortfarande har stor marknadspotential och vi arbetar fokuserat med ytterligare förbättringar. Under AIIM fick vi tillfälle att presentera det senaste i utvecklingsväg och utmärkelsen bekräftar vår starka position som ledande innovatör inom området, säger Jan Andersson.

AIIM arrangerades i år i Boston och anses vara den mest betydelsefulla inom dokument- och bildhantering. Det är den trettonde gången som ReadSoft ställer ut på AIIM.

Om ReadSoft:

ReadSoftär en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. Företaget utvecklar och marknadsför en komplett programvaruplattform för dokumentautomation under namnet ReadSoft DOCUMENTS. Visionen är att befria företag världen över från manuell hantering av dokument. Sedan starten 1991 har ReadSoft utvecklats till en världsomspännande koncern med elva dotterbolag i Europa, Nord- och Sydamerika och Australien samt ett stort antal lokala och globala samarbetspartners. Huvudkontoret finns i Helsingborg och koncernens huvudenheter för forskning och utveckling finns i Stockholm och Helsingborg. ReadSoft är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista

Jan Andersson, VD ReadSoft

Tel: +46 708376600 eller

Jonna Opitz, Informationschef

Tel: +46 733378668

E-post:jonna.opitz@readsoft.com

Läs mer om ReadSoft på www.readsoft.se