ReadSoft vinner SAP SAPPHIRE pris

ReadSoft har tilldelats publikationen ERP Executives ”Best of SAPPHIRE NOW Award” vid det betydelsefulla SAP-eventet SAPPHIRE NOW i Orlando, USA. ReadSoft fick priset för framstående arbete i kategorin “Best Green Initiatives” (bästa gröna initiativ).

ReadSofts programvara hjälper företag att förbättra sin effektivitet och sänka sina kostnader genom automatisk dokumenthantering. Men den hjälper även till att minska koldioxidutsläppen samt antalet fällda träd genom en betydligt mindre användning av papper. Genom att minska det genomsnittliga antalet papperskopior per faktura besparar ReadSofts programvara världen från 1,4 miljarder papperskopior per år. ReadSofts e-faktureringslösningar avskaffar behovet av papper och fler och fler företag använder också ReadSofts lösning för e-faktura (att skicka fakturor som PDF, XML, bildfiler etc.) Detta digitaliserar även originalfakturan vilket adderar ytterligare 700 miljoner papperskopior till ekvationen.

-Detta pris ska visa på den innovation som möjliggör för organisationer att omedelbart minska sin miljöpåverkan och förbättra sin effektivitet, säger Amit Bendov, ansvarig utgivare av ERP Executive. Vi är mycket glada över att få ge ReadSoft detta erkännande för deras prestationer.

-Det är en ära för oss att bli erkända av ERP Executive för vårt bidrag till miljön, säger Bob Fresneda, VD för ReadSoft North America. Att få arbeta med, och påverka, våra kunders fakturahanteringsprocess och deras miljömål är en förmån som vi är stolta över eftersom våra lösningar medför omfattande besparingar för kunderna samtidigt som de har en positiv miljöpåverkan.

-Vi är väldigt tacksamma över att ha fått detta erkännande eftersom priset visar på våra lösningars positiva bidrag till vår miljö, säger Jan Andersson, VD och koncernchef på ReadSoft. Våra lösningar skapar stort värde för våra kunder genom att hjälpa dem att strömlinjeforma sina organisationer vilket leder till förbättrad effektivitet och minskade kostnader. Men våra lösningar hjälper även våra kunder att bli mer miljövänliga.

Om ERP Executive:
ERP Executive är en källa för praktisk information och verktyg för IT-chefer, Application Managers och andra IT-professionella med ansvar för att underhålla SAP®-system i företaget. Publikationen förser SAP-chefer med användbar information som kan appliceras till deras dagliga yrkesmässiga liv. ERP Executive sponsras av Panaya Inc. Panayas software-as-a-servicelösningar möjliggör för företag som använder SAP att spara upp till 50% av deras applikationslivscykelskostnader, samt minimerar risker som är associerade med uppgraderingar och supportpaketimplementeringar.

Jan Andersson, VD, ReadSoft AB
E-post: johan.holmqvist@readsoft.com

ReadSoft Nordamerika
Bob Fresneda, VD, ReadSoft Nordamerika