ReadSofts koncernchef vald till styrelseordförande i amerikanska AIIM

Jan Andersson, VD och koncernchef för ReadSoft, valdes igår till styrelseordförande för den amerikanska branschorganisationen AIIM. Utnämningen tog plats vid den årliga dokumenthanteringsmässan i Boston, USA. Jan Andersson har verkat som styrelsemedlem sedan 2004/2005 och före det satt han under ett antal år i styrelsen för AIIMs Europeiska motsvarighet ATM.

- Det här är ett uppdrag som jag känner mig både stolt och hedrad över, säger Jan Andersson. AIIM är i en mycket spännande fas i utvecklingen. Organisationen är den främsta företrädaren för användare såväl som leverantörer och kanaler som erbjuder lösningar inom dokumenthantering.

- Vi som arbetar inom AIIM är mycket nöjda med valet av Jan som styrelseordförande. Det innebär att det arbete som han och styrelsen redan påbörjat när det gäller vårt strategiska vägval kommer att fortsätta, säger John Mancini, VD för AIIM.

Under mer än 60 år harAIIM - The Enterprise Content Management Associationvarit en neutral och opartisk organisation som hjälper individer och organisationer med de utmaningar som dokumenthantering, innehåll, arkiv och relaterade affärsprocesser innebär. AIIM är en oberoende, internationell organisation som agerar som representant för hela dokumenthanteringsbranschen, samtidigt som man också är mellanhand för dess olika intressenter; användare, leverantörer och kanaler.

Organisationen har växt och har idag 70 000 medlemmar i över 150 länder - allt från privata företag till statliga organisationer, på såväl lednings- som operatörsnivå. Eftersom alla organisationer runt om i världen hanterar någon typ av information, elektroniskt och/eller på papper, kommer industrin kring dokumenthantering att växa. Styrelsen för AIIM är det ledande organet som sätter såväl strategisk riktning som policys för organisationen.

AIIMs dokumenthanteringsmässa arrangerades i år i Boston och anses vara den mest betydelsefulla mässan inom dokument- och bildhantering. ReadSoft ställde ut för trettonde gången.

Jan Andersson, VD ReadSoft

Tel:+46708376600 eller

Jonna Opitz, Informationschef

Tel:+46733378668