ReadSofts platinumpartner BCSYS och ReadSoft Frankrike lanserar automatisk fakturahanteringslösning för Microsoft Dynamics NAV

BCSYS, en Gold Certified Microsoft Partner och en ReadSoft platinumpartner, har tillsammans med ReadSoft skapat en paketlösning för dokumenthantering kallad BCSYS EDOCS. Denna lösning bygger på ReadSofts produkt INVOICES och en integrationslösning som möjliggör integration och automatisering av processer inom Microsoft Dynamics NAV. Lösningen kommer att erbjudas på den franska marknaden och den kan installeras på plats eller via molnet som Software as a Service (SaaS) via ReadSoft Online.

BCSYS EDOCS för Microsoft Dynamics NAV erbjuder Microsofts affärssystemskunder möjligheten att automatisera hela leverantörsfakturaprocessen. ReadSofts partner BCSYS har utvecklat en värdeadderande modul som är helt integrerad med Microsoft Dynamics NAV. Den första delen av processen säkerställs genom ReadSofts produkt INVOICES eller via molnet (SaaS) med ReadSoft Online, som använder Microsofts Azure-plattform. De bearbetade fakturorna kan lagras i Office 365, SharePoint eller i andra typer av arkivlösningar.

BCSYS EDOCS möjliggör för kunderna att rationalisera sin hantering av leverantörsfakturor och på så vis bli mer effektiva. Fördelarna uppnås tack vare den kompletta lösningen som kombinerar datafångst, fakturamatchning / inköpsordrar (POs), arbetsflöde för godkännande och arkivering.

-Den stora efterfrågan på den franska marknaden och ReadSofts världsledande produkt gav oss möjligheten att skapa en paketerad dokumentautomationslösning. ReadSofts lösningar är de enda som finns att få installerade på plats eller på nätet. I kombination med de avancerade Microsoftteknologierna gav detta oss en möjlighet att bygga denna värdeskapande tilläggslösning, säger Roger Ballouz, BCSYS Managing Director.

-Lösningen som har utvecklats av BCSYS passar Microsoft Dynamics NAV-kunder perfekt. Först av allt, dessa lösningar använder Microsofts teknologier för att garantera dataöverföring mellan ReadSoft och våra affärssystem. Dessutom ger detta kunderna en möjlighet att fortsätta att använda Microsoft Dynamics NAVs användargränssnitt för automatisk fakturahantering, säger Virginie Garlasain, Microsoft Dynamics Produktchef i Frankrike.

-Den approach som BCSYS valt i kombination med ReadSofts lösning, som använder våra molntjänster Microsoft Azure, skapar en flexibel och säker helhetslösning. Den naturliga sammanlänkningen med SharePoint och Office 365 ger företag möjligheten att ta fördel av de senaste funktionerna i vårt erbjudande, säger Julien Lesaicherre, Windows Azure-ansvarig i Frankrike.

BCSYS kommer att vara återförsäljare av ReadSofts lösningar för Microsoft Dynamics NAVs partnernätverk i Frankrike. BCSYS är platinumpartner till ReadSoft med full kapacitet att göra implementering och support av ReadSofts lösningar.

-Vi är mycket nöjda med det arbete som BCSYS gjort och med kvaliteten på den lanserade lösningen till Microsoft Dynamics NAV-kunder, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef på ReadSoft.
-Lösningen BCSYS EDOCS är en av de första lösningarna med etiketten ”Powered by ReadSoft” och som är tillgänglig antingen på plats eller på molnet som Software as a Service via vårt bolag ReadSoft Online, avslutar Per Åkerberg.

Detta är en förenklad version av det engelska originalpressmeddelandet som finns att läsa på ReadSofts hemsida,
klicka här för att komma dit.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2012-01-24 kl 09:00.

ReadSoft Frankrike
Bruno Laborie, Affärsutvecklingschef för ReadSoft Frankrike
E-mail: bruno.laborie@readsoft.com

ReadSoft Online
Björn Karlsson, VD
Tel: +46 708 37 66 33
E-mail: bjorn.karlsson@readsoft.com

Microsoft Business Solutions
Mehdi EL YASSIR, Partner Technical Advisor
Tel: +33 (0) 6 64 40 88 56 or +33 (0)1 57 75 22 03
E-mail : elyassir@microsoft.com

BCSYS
Roger Ballouz, Managing Director
E-mail : rb@bcsys.fr

fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.