ReadSofts SAP-integration framgångsfaktor i Beneluxländerna

ReadSofts SAP-integration framgångsfaktor i Beneluxländerna Under de senaste månaderna har ReadSoft slutit ett fleratal stora INVOICES-affärer i bl a Belgien och Holland. Monsanto, en global leverantör av jordbruksprodukter och kemiföretaget Borealis är några av de företag som har valt att använda sig av ReadSofts programvara för att processa sina stora mängder leverantörsfakturor. Det totala ordervärdet uppgår till 3,5 Mkr. En gemensam nämnare för dessa två företag är att de använder sig av affärssystemet SAP R/3. ReadSofts certifierade SAP-integration har spelat en viktig roll i deras beslut att investera i INVOICES. Från och med nu kommer deras fakturahantering att automatiseras. - Nederländerna och Belgien har blivit viktiga marknader för ReadSoft och vi är väl positionerade genom kompetenta partner. Det är mycket glädjande att ta emot ordrar från betydande SAP-användare. Detta visar att våra satsningar i SAP-segmentet har varit framgångsrika, kommenterar ReadSofts VD Jan Andersson. Borealis är ett kemiföretag och en av de ledande producenterna både i Europa och globalt. Huvuddelen av företagets inkomst kommer från att förse plastindustrin med råmaterial. Med hjälp av INVOICES kommer Borealis att nå en hög grad av automatisering och flexibilitet i fakturahanteringprocessen. Borealis har centraliserat sin finansiella verksamhet till Mechelen i Belgien där man förser sju länder med finansiella tjänster. Fakturorna kommer att skannas lokalt och processas centralt hos Borealis i Mechelen. Monsanto är en ledande leverantör av jordbruksprodukter. Kemikalier och bioteknik används för att förbättra produktivitet och kvalitet inom jordbruket. Den direkta kopplingen till SAP-systemet var viktig för Monsanto. SAP- kopplingen jämför automatiskt information på fakturan med information i SAP-systemet och ökar därmed datakvaliteten. Monsanto kommer att processa en stor mängd fakturor med avsevärt ökad effektivitet. Vad är INVOICES? INVOICES är kapabel att själv bygga mallar för att läsa information från tidigare okända fakturor. Programvaran fångar och tolkar information som avsändare, fakturanummer och kostnad på fakturan samtidigt som den stämmer av uppgifter mot data i kundens affärssystem. INVOICES utgör den effektivaste vägen till elektroniska fakturaflöden och tillhörande fördelar: automatisk kontroll gentemot ordersystem, snabbare rapportering, tillgång till dokument, automatiserat arbetsflöde, digitala arkiv. Läs mer på: www.borealisgroup.com www.monsanto.com För mer information kontakta: ReadSoft AB Jan Andersson, VD ReadSoft, Tel: 0708 - 37 66 00 eller Olof Engvall, Informationschef Tel: 0708 - 37 66 70 E-mail: olof.engvall@readsoft.com ReadSofts verksamhet bygger på e-capture-konceptet, som omfattar läsning, tolkning, validering och överföring av all sorts information från e-brev, webb, fax och papper, med ett minimum av manuell hantering. Efter starten 1991 har ReadSoft, som var först med lösningar för ostrukturerad information på fakturor och för behandling av dokument i färg, utvecklats till världsledande, med dotterbolag i 12 länder och partners i ytterligare 70. Vi är stolta över branschens största, mest innovativa utvecklingsavdelning och en supportorganisation av samma kaliber. För mer information besök www.readsoft.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021015BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/15/20021015BIT00340/wkr0002.pdf