ReadSofts svar till små och medelstora företag: Mer funktionalitet för fakturahantering i molnet

ReadSoft, en världsledande leverantör av applikationer för att automatisera affärsprocesser, har ännu en gång breddat sitt erbjudande för molnbaserad datafångst av fakturor i enlighet med marknadens önskningar. Ny funktionalitet i ReadSoft Online inkluderar nya integrationer, förbättrade arkivmöjligheter samt utökad användbarhet vilket gör kundernas fakturahantering effektivare och mer kostnadseffektiv.

Sedan ReadSofts molnbaserade SaaS-lösning (”Software as a Service”), ReadSoft Online, lanserades 2010 har användarbasen vuxit kraftigt. Efter den första lanseringen i de nordiska länderna samt på den europiska kontinenten, kom turen till såväl Asien som Nord- och Sydamerika. Här är många användare små och medelstora företag som vill ha en effektivare fakturahantering utan kapitalinvesteringar.

Idag visar ReadSoft än en gång att man investerar i dessa företag genom att tillföra ReadSoft Online nya, kraftfulla funktioner:

• Förbättrad arkivering och åtkomst – Status och dokumenthistorik i realtid för alla användare. Förutom fakturor kan nu också bilagor laddas upp, arkiveras och hållas tillgängliga.
  • Uppgraderade integrationsmöjligheter – Utökat gränssnitt med flera olika tillämpningar för att generera fakturor samt programvara, Visma Business, för att ansluta leverantörer.
  • Större flexibilitet och användbarhet – Användarbehov och -krav tillgodoses med utökade anpassningsalternativ.

-ReadSoft Online är enkelt, innovativt och användarvänligt. På ConQuaestor kallar vi det ’Apple lite’. Du kör igång och det fungerar, säger Niek de Jong, Manager of Finance & Control för ConQuaestor.

-Vi hanterar för närvarande cirka tre miljoner fakturor i molnet, och antalet stiger månad för månad, säger Per Åkerberg, VD och koncernchef för ReadSoft. Det växande intresset runt ReadSoft Online är resultatet av en kundorienterad filosofi som styr utvecklingsarbetet och leder till ömsesidiga framgångar, avslutar Åkerberg.

Kostnadsmedvetna företag som söker effektiv, välbeprövad, användarvänlig automatiserad fakturahantering rekommenderas att ta kontakt med ReadSoft eller någon av ReadSofts partners.

Detta är en förkortad och översatt version av det engelska originalpressmeddelandet som ni finner här

Produkter eller namn på tjänster som nämns häri är varumärken som tillhör respektive ägare.

ReadSoft kan vara skyldigt att offentliggöra informationen i denna release enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 oktober 2013 klockan 10.00 (CET).

Johan Holmqvist, Vice President, Corporate Communications
Dan Lundmark, Product Manager, ReadSoft Online
E-post: dan.lundmark@readsoft.com

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för automatisk dokumenthantering i molnet eller på plats. ReadSofts lösningar gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som fakturahantering, automatiserad posthantering, formulärhantering, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare, billigare processer och förbättrad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande leverantör av automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft vuxit till en världsledande koncern med verksamhet i 17 länder på sex kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök http://se.readsoft.com