Stort konglomerat på Filippinerna investerar 2,7 MSEK i ReadSofts automatiska fakturahanteringslösningar

ReadSoft har utsetts till att leverera sin prisbelönta fakturahanteringslösning till ett av Filippinernas ledande multinationella konglomerat. Lösningen innefattar hanteringen av dokument från kundens globala verksamheter vid deras globala servicecenter i Manilla. Avtalet är värt 2,7 MSEK.

Kunden är en av Sydostasiens största konglomerat med verksamheter inom flera olika områden. För att ytterligare stärka koncernens effektivitet har kunden etablerat ett servicecenter för att stödja sin globala verksamhet. ReadSofts automatiska fakturahanteringslösning kommer att hjälpa kunden att minimera sina manuella processer samtidigt som den möjliggör för snabbare och mer exakt dokumenthantering. Detta kommer att förbättra kundens affärsprocesser samtidigt som det möjliggör bättre managementrapportering.

Automatiseringen kommer också att tillåta personalen att fokusera mer på analys och andra värdeskapande uppgifter. Detta gör det möjligt för kunden att mer proaktivt kunna hantera och möta sina affärsbehov. ReadSoft erhöll projektet efter en noggrann utvärdering av ett antal leverantörer. Kunden valde ReadSoft på grund av ReadSofts goda och väletablerade renommé på marknaden för automatisk fakturahantering. ReadSoft med tusentals referenser från hela världen ansågs vara den ledande leverantören som kan tillhandahålla kontinuerlig teknisk innovation.

”Detta är en viktig affär, både för dess framtida betydelse som referens och för att vi valdes efter att kunden jämfört vår lösning med andra på marknaden”, kommenterar Jan Andersson, VD och koncernchef på ReadSoft. ”Multinationella företag är ett av våra fokusområden och våra lösningar är mycket väl anpassade till de krav som ställs inom sådana organisationer. Vi är säkra på att denna kund kommer att få stor affärsnytta av sin fakturahanteringslösning.”

Jan Andersson, VD
Tel: 042 - 490 21 98 alt. 0708 - 37 66 77

ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som datainmatning, dokumentsortering, validering mot affärssystem, arbetsflöden, e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.com