Valberedningens förslag till ReadSofts årsstämma den 26 april 2012

Valberedningen i ReadSoft AB har följande förslag till årsstämman:

Valberedningen föreslår att styrelsens ordförande Göran E. Larsson väljs till ordförande vid årsstämman.

Valberedningen föreslår omval av samtliga nuvarande styrelseledamöter.

De nuvarande ledamöterna är Göran E Larsson (ordförande), Lars Appelstål, Jan Andersson, Lennart Pihl, Anna Söderblom, Håkan Valberg och Peter Gille.

Valberedningen föreslår att styrelsens ordförande arvoderas med 315 000 (300 000) kronor och övriga ledamöter som inte är anställda i bolaget med 140 000 (130 000) kronor vardera.

Valberedningen föreslår att Göran E Larsson väljs till styrelsens ordförande.

Valberedningen föreslår omval av det registrerade revisionsbolaget PricewaterhouseCoopers AB som bolagets revisor intill utgången av årsstämma 2013.

Valberedningen föreslår att arvode ska utgå till revisorerna enligt gällande upphandlingsavtal mot godkänd räkning.

Valberedningen föreslår att styrelsens ordförande får i uppdrag att uppmana minst de fyra röstmässigt största ägarna per den 30 september 2012 att tillsammans med styrelsens ordförande bilda valberedning inför årsstämman 2013.

Årsstämman kommer att hållas den 26 april kl. 15.00 på Marina Plaza, Kungstorget 6, Helsingborg.

Valberedningen består av styrelsens ordförande Göran E Larsson, Hans Forssman som representerar Livförsäkringsaktiebolaget Skandia, Jonas Fredriksson som representerar E Öhman Jr Fonder AB, Jan Andersson och Lars Appelstål.

Denna information är sådan som ReadSoft AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 2012-02-21 kl 15:00.

För mer information vänligen kontakta:

ReadSoft AB
Göran E. Larsson, Styrelseordförande
E-mail: gla@eddaconsult.se

Om ReadSoft
ReadSoft är en världsledande leverantör av programvara för dokumentautomation. ReadSofts programvara gör det möjligt för företag att automatisera dokumentprocesser som
fakturahantering, dokumentsortering, formulärhantering,e-fakturering mm. Resultaten är snabbare och billigare dokumenthantering samt ökad kontroll. ReadSoft är världens överlägset ledande aktör på automatisk fakturahantering. Sedan starten 1991 har ReadSoft växt till en världsledande koncern med verksamhet i 16 länder på fem kontinenter, och med ett omfattande nätverk av globala och lokala partner. Huvudkontoret finns i Helsingborg och bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholms Small Cap lista. För mer information, besök www.readsoft.se.

Taggar: