Realheart flyttar tidpunkt för Årsstämma samt publicering av Årsredovisning för 2022

Pressmeddelande 2023-04-19

Realhearts planerade årsstämma flyttas fram från den 26 maj till den 16 juni 2023. Anledningen till detta är att bolaget avser att arrangera en fysisk träff i Västerås och det tidigare kommunicerade datumet krockar med övriga planerade aktiviteter. I samband med detta flyttas även publiceringen av årsredovisningen för 2022 fram till 26 maj, det vill säga tre veckor innan tidpunkt för stämman, i enlighet med gällande regelverk.

Kallelse till årsstämman går i sedvanlig ordning ut fyra veckor före stämman, det vill säga den 19 maj.

Certified Adviser: Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB, www.skmg.se

Scandinavian Real Heart AB utvecklar ett komplett artificiellt hjärta (Total Artificial Heart – TAH) för implantation i patienter med livshotande hjärtsvikt. Bolagets TAH har en patenterad design som innefattar en kopiering av det naturliga mänskliga hjärtat. Realheart® TAH införlivar ett fyrkammarsystem (två förmak, två kamrar) vilket ger möjlighet att generera ett fysiologiskt anpassat blodflöde som efterliknar kroppens naturliga cirkulation. Ett koncept som är unikt i den medicintekniska världen.