Realheart medverkar i SVT:s nya framtidsserie

I fjärde avsnittet av SVTs nya satsning ”Framtiden runt hörnet” berättar Azad Najar, Realhearts vd och grundare, om hur ett artificiellt hjärta snart kan förlänga livet för miljontals hjärtsjuka. Avsnittet sänds den 4:e november, klockan 21.30 på SVT1.

SVT:s nya serie ”Framtiden runt hörnet” hade premiär i onsdags. Under hösten kommer forskaren och vetenskapsjournalisten Emma Frans och komikern David Sundin träffa de som jobbar i forskningens frontlinje för att ta reda på hur vår vardag kan komma att se ut inom den överblickbara framtiden. Aftonbladet bedömer att serien kommer bli en av höstens höjdpunkter på SVT.

Läs mer om serien och se klipp här: https://www.svtplay.se/framtiden-runt-hornet