Realheart övergår till att kommunicera enbart på engelska

Pressmeddelande 2023-05-09

Scandinavian Real Heart AB har tagit beslutet att fortsättningsvis kommunicera enbart på engelska från och med offentliggörandet av Q1-rapporten, den 11 maj 2023. Detta innebär att samtliga regulatoriska pressmeddelanden, inklusive MAR-PM, enbart kommer att publiceras på engelska framöver.

Undantag är årsredovisningar, som enligt gällande regelverk alltid ska finnas på svenska för svenskregistrerade bolag. En engelsk version kommer också att finnas.

Certified Adviser: Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB, www.skmg.se

Scandinavian Real Heart AB utvecklar ett komplett artificiellt hjärta (Total Artificial Heart – TAH) för implantation i patienter med livshotande hjärtsvikt. Bolagets TAH har en patenterad design som innefattar en kopiering av det naturliga mänskliga hjärtat. Realheart® TAH införlivar ett fyrkammarsystem (två förmak, två kamrar) vilket ger möjlighet att generera ett fysiologiskt anpassat blodflöde som efterliknar kroppens naturliga cirkulation. Ett koncept som är unikt i den medicintekniska världen.