Realheart ska rekrytera ny CFO

Pressmeddelande 2022-04-26

Realheart har inlett arbetet med att rekrytera en ny Chief Financial Officer som ska ta över då nuvarande CFO Andreas Hultdin slutar 31 juli.

Realheart är ett svenskt bolag med huvudkontor i Västerås, som utvecklar världens första artificiella fyrakammarhjärta. Bolaget har på senare tid tagit flera viktiga steg framåt, inte minst i det att man lämnat prototypen bakom sig och nu testar den kliniska versionen av Realheart TAH i de djurstudier som inleds inom kort.

– När vi steg för steg närmar oss fasen kliniska prövningar ser vi att intresset för bolaget ökar både bland läkare, patienter, medier och investerare, och vi behöver stärka upp med en dedikerad CFO på heltid. Vår nuvarande CFO Andreas Hultdin har åtaganden vid sidan av Realheart och kan tyvärr inte utöka sitt engagemang så vi söker i stället hans efterträdare, säger Ina Laura Perkins, vd.

Andreas Hultdin slutar som CFO den 31 juli, men kommer att finnas kvar och stötta bolaget fram tills att en ny CFO finns på plats.

Certified Adviser: Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB, Telefon: +46 11 32 30 732, email: ca@skmg.se