Styrelsemedlem i Realheart avgår på egen begäran

Pressmeddelande, 2023-06-07

Scandinavian Real Heart AB meddelar idag att styrelsemedlem Patrick NJ Schnegelsberg på egen begäran avgår från Bolagets styrelse. Schnegelbergs sista dag blir idag den 7 juni 2023.

Patrick NJ Schnegelsberg har efter noggrant övervägande tagit beslutet att avgå från styrelsen i Realheart, då hans arbetssituation kräver hans odelade uppmärksamhet och tid.

– Jag vill å styrelsens, Bolagets och aktieägarnas räkning rikta ett stort tack till Patrick för hans insats och engagemang i styrelsen, säger Christer Norström, styrelseordförande i Realheart.

Valberedningen kommer att påbörja arbetet med att hitta en ersättare till Patrick NJ Schnegelsberg.

Certified Adviser: Svensk Kapitalmarknadsgranskning AB, www.skmg.se

Scandinavian Real Heart AB utvecklar ett komplett artificiellt hjärta (Total Artificial Heart – TAH) för implantation i patienter med livshotande hjärtsvikt. Bolagets TAH har en patenterad design som innefattar en kopiering av det naturliga mänskliga hjärtat. Realheart® TAH införlivar ett fyrkammarsystem (två förmak, två kamrar) vilket ger möjlighet att generera ett fysiologiskt anpassat blodflöde som efterliknar kroppens naturliga cirkulation. Ett koncept som är unikt i den medicintekniska världen.