Realia säljer fastighet i Bromma med reavinst

Report this content

Realia säljer fastighet i Bromma med reavinst Realia har idag avyttrat fastigheten Mattishill 8 i Bromma omfattande 2 750 kvm till en av hyresgästerna bildad bostadsrättsförening. Köpeskillingen uppgår till 37 Mkr vilket ger en reavinst på 16,5 Mkr. Försäljningen motsvarar en direktavkastning på cirka 4,5 %. Försäljningen är ett led i Realias strategi att genom avyttring av mindre fastigheter effektivisera fastighetsförvaltningen och koncentrera fastighetsbeståndet. Stockholm den 19 december 2003 Realia AB (publ) Thomas Hopkins Verkställande direktör För ytterligare information kontakta Thomas Hopkins, verkställande direktör 08- 441 12 01 eller Ingegerd Eliasson, finanschef 08-441 12 03. Realia AB (publ) är ett fastighetsbolag med huvudsaklig del av verksamheten i Storstockholm, Lund, Norrköping, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Fastighetsbeståndet omfattar 327 fastigheter med en sammanlagd area om cirka 1,2 miljoner kvm. Drygt hälften består av kommersiella lokaler. Bolaget är noterat på NGM (Nordic Growth Market) och har 130 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se