Realtid Media: Första uppdragen för nya affärsområdet RQ Partner

Report this content

Realtid Medias nya affärsområde RQ Partner, vars verksamhet består av så kallad uppdragsmedia (content), har redan fått sina första uppdrag. Förutom native advertsing-kunder, som bland andra Carnegie Fonder, och produktionsuppdrag för rekryteringsfirman von Feilitzen & Partners har RQ Partner fått ett strategiskt uppdrag för Svenska Jägareförbundets tidning Svensk Jakt på nätet, Svenskjakt.se

RQ Partners erbjudande består i att för kunders räkning framställa relevant och engagerande redaktionellt och/eller grafiskt innehåll, som sponsrade artiklar, årsredovisningar, nyhetsbrev och podcasts, samt contentstrategier, grafiska identiteter och formgivning.

Affärsområdet leds av Anne Smitt med en omfattande erfarenhet av uppdragsmedia från sin tidigare arbetsgivare contentbyrån Spoon, ägt av Bonnier-koncernen, och den prisbelönte formgivaren John Bark, som är RQ Partners creative director.

– I arbetet med kund erfar vi ett återkommande behov av redaktionell och grafisk handledning och expertis. I och med rekryteringen av Anne Smitt och det nära samarbetet med John Bark besitter vi spetskompetens inom dessa områden samtidigt som vi har en unik förståelse för finansbranschens specifika krav. Utöver detta kan vi erbjuda en distributionskanal till den avsedda målgruppen genom vår dagliga nyhetssajt Realtid.sesäger Realtid Medias vd Jonas Wiwen-Nilsson.

– Vår sammantagna bedömning är att vi genom RQ Partner kan erbjuda en unik kundservice samtidigt som vi bygger en attraktiv och kompletterande verksamhet för Realtid Media med stor kommersiell potential, fortsätter han.

För mer information om RQ Partner gå till http://www.realtid.se/rq-partner

Anne Smitt, affärsområdeschef RQ Partner 076-166 81 92 anne.smitt@realtidmedia.se

John Bark, creative director RQ Partner 070-680 95 32 john.bark@realtidmedia.se

Realtid Media är Sveriges ledande mediebolag för finansbranschen. Genom vår integrerade modell erbjuder vi produkter riktade mot i första hand yrkesverksamma i finansbranschen och beslutsfattare i Sveriges största företag och ägarkonstellationer med ansvar för strategiarbete, kapitalmarknad och finansieringsfrågor.