• Rebellion/

Erik Rune efterträder Annika Poutiainen som styrelseordförande på Rebellion och styrelsen förstärks ytterligare med Magnus Lindquist

Report this content

Annika tillträdde en ny roll som Chief Legal Officer på Trustly Group AB tidigare i år och i samband med det beslutat att minska antalet externa uppdrag. Hon lämnar Rebellions styrelse efter att ha varit bolaget styrelseordförande i två år.

"Annika kommer att vara saknad i styrelsen. Hon har varit en värdefull resurs och en uppskattad ordförande. Jag önskar henne stort lycka till i sin nya roll på Trustly."

– Amin Omrani, grundare och VD

Erik har haft olika ledande positioner, däribland VD för Holmströmgruppen och Managing Director för London & Regional Properties Nordics. Han har också arbetat med strukturerad finansiering på SEB och Eurohypo. Erik har en Civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

Magnus är en erfaren investerare och företagsledare med gedigen erfarenhet från private equity och M&A. Han är idag styrelseordförande på Intrum och har haft ledande positioner inom globala industriella företag, däribland som Group Vice President på Autoliv och inom Perstorp-koncernen. Han har även varit senior partner på Triton och har erfarenhet från andra styrelseuppdrag, såsom ordförande i styrelsen för Munters och Cary Group och styrelseledamot på Trust Payment Holdings Ltd. Magnus är också aktieägare i Rebellion sedan maj 2022.

"Vi är glada över att ha fått Erik och Magnus till styrelsen och ser fram emot att fortsätta utveckla bolaget tillsammans. Jag är övertygad om att deras gedigna erfarenhet kommer att bidra mycket till Rebellions framtida tillväxt."

– Amin Omrani, grundare och VD

Ändringarna i styrelsen träder i kraft vid årsstämman och styrelsen kommer därefter att bestå av Erik Rune (ordförande), Mikael Ericsson, Magnus Lindquist, Saeid Esmaeilzadeh och Amin Omrani.

För pressförfrågningar eller ytterligare information, vänligen kontakta:

Amin Omrani
amin@rebellion.se
+4670 300 42 53

Erik Rune succeeds Annika Poutiainen as the Chairman at Rebellion and the board is further strengthed by Magnus Lindquist

After she joined Trustly Group AB as the Chief Legal Officer, earlier this year, Annika has decided to decrease the number of external engagements. She will leave Rebellion’s board after serving two years as its chairman.

“Annika will be greatly missed in the board. She’s been a valuable resource and an appriciated chairman. I wish her all the best in her new roll at Trustly.”

– Amin Omrani, Founder and CEO

Erik brings a wealth of experience to Rebellion’s board, having held various senior positions, including CEO at Holmströmgruppen and Managing Director of London & Regional Properties Nordics. He has also worked within the structured financing departments at SEB and Eurohypo. Erik holds a M.Sc. in Economics and Business from Stockholm School of Economics.

Magnus is a seasoned investor and business leader with a strong track record in private equity and M&A. He serves as the Chairman of Intrum and has experience from senior positions within global industrial companies, primarily as Group Vice President at Autoliv and within the Perstorp Group. He has also served as a senior partner at Triton and has experience from a number of other board assignments, such as Chairman of the Board at Munters and Cary Group, and board member at Trust Payment Holdings Ltd. Magnus is also a shareholder in Rebellion since May 2022.

“We are delighted to have Erik and Magnus joining the board and we look forward to continnue developing the company together. I’m confident that their extensive experience will contribute greatly to Rebellion’s future growth.”

– Amin Omrani, Founder and CEO

The changes to the board will take effect at the Annual General Meeting and the board will consist of Erik Rune (Chair), Mikael Ericsson, Magnus Lindquist, Saeid Esmaeilzadeh, and Amin Omrani.

For media inquiries or further information, please contact:

Amin Omrani
amin@rebellion.se