• Rebellion/

Rebellion annonserar utfallet av sitt partiella återköpserbjudande under sitt utestående 2022/2025 obligationslån

For English version please see below

Rebellion Operations AB (publ) (”Bolaget” eller ”Rebellion”) meddelar att Bolaget idag framgångsrikt har återköpt obligationer till ett nominellt belopp om 93.75 MSEK under Bolagets utestående 2022/2025 750 MSEK obligationslån med ISIN SE0017486509 (”Obligationerna”) som en del av det partiella återköpserbjudandet (”Återköpet”) som kommunicerades den 23 januari 2024. Efter en bookbuildingprocess sattes den slutliga köpeskillingen till 96,00 procent av par och Bolaget kommer finansiera Återköpet genom att använda 92.21 MSEK av de medel som står på escrowkontot. De återköpta Obligationerna får inte säljas av Bolaget.

Likviddagen för Återköpet kommer vara den 31 januari 2024.

Pareto Securities AB har agerat finansiell rådgivare och Gernandt & Danielsson Advokatbyrå har agerat legal rådgivare i samband med Återköpet.

För mer information om Rebellion, vänligen kontakta:
Amin Omrani, VD
amin@rebellion.se

Om Rebellion
Rebellion bygger en företagsgrupp inom infrastruktur, industri och handel. Vi gör det med fokus på hög lönsamhet och långsiktigt ägande där vi växer både organiskt och via förvärv. Därför utgörs gruppen av vad vi kallar för lysande bolag. Bolag som har en exceptionell finansiell historik och lönsamhet samt en hållbar affärsmodell.

Rebellion announces outcome of its partial buyback offer under the outstanding 2022/2025 bond loan

Rebellion Operations AB (publ) (the “Company” or “Rebellion”) announces that the Company today has successfully repurchased bonds in a nominal amount of SEK 93.75 million under the Company’s outstanding 2022/2025 SEK 750 million bond loan with ISIN SE0017486509 (the “Bonds”) as part of the partial buyback offer (the “Buyback”) which was communicated on 23 January 2024. Following a book building process, the final purchase price was set at 96.00 per cent of par and the Company will finance the Buyback by utilising SEK 92.21 million of the funds standing on the escrow account. The repurchased Bonds may not be sold by the Company.

Settlement of the Buyback will take place on 31 January 2024.

Pareto Securities AB acted as financial advisor and Gernandt & Danielsson Advokatbyrå acted as legal advisor in connection with the Buyback.

For further information about Rebellion, please contact:
Amin Omrani, CEO
amin@rebellion.se

About Rebellion
Rebellion is building a company group within infrastructure, industry, and trade. We do this with a focus on high profitability and long-term ownership, where we grow both organically and through acquisitions. Therefore, the group consists of what we call brilliant companies. Companies that have an exceptional financial history and profitability as well as a sustainable business model.