Ny app låter dig skicka dina hjärtslag på Alla hjärtans dag

Appen Re:Beat finns nu tillgänglig i iTunes och Google Play

Stockholm, Sverige – Februari 11, 2013
Idag lanserar Rebtel appen Re:Beat - ett helt nytt sätt att visa sin kärlek på Alla hjärtans dag. Genom appen som finns tillgänglig för iPhone och Android, kan användare för första gången någonsin skicka sina hjärtslag till den man tycker om, även om personen befinner sig på andra sidan jorden.

– Att skicka sina riktiga hjärtslag till någon man tycker om är ett perfekt sätt att visa sin kärlek på, särskilt om man inte har möjlighet att träffas i verkligheten. Nu är ingen längre än ett hjärtslag bort, säger Anna-Ålenius Mathson, Head of PR & Communication på Rebtel.

Så här fungerar Rebtel Re:Beat:
Användaren håller fingret över telefonens kamera. Med hjälp av kamera och blixt hittar appen användarens puls genom att mäta fingrets skiftningar i färg.

I appen skapas en animerad bild av användarens hjärta med ljud - i synk med personens hjärtrytm. Animationen kan sedan skickas via sms, email eller delas till Facebook och Twitter.

Se en video här: http://youtu.be/m3r_fRdC3y8

– Miljontals människor använder idag Rebtel för att hålla kontakten med nära och kära. I samband med Alla hjärtans dag ville vi göra något annorlunda för alla våra användare som ofta har sina familjer långt borta, säger Anna-Ålenius Mathson.

Rebtel Re:Beat kan laddas ner gratis från App Store och Google Play.

Rebtel Re:Beat i App Store: https://itunes.apple.com/se/app/rebtel-re-beat/id598307108? mt=8
Rebtel Re:Beat i Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.mobileinteraction.rebeat
Länk till foton: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/rebtel/image/list

Om oss