EarthCare™ introduceras i Norge. Samarbetet med Ahlsell fortsätter att utvecklas.

Styrelsen för Recyctec Holding AB (publ.) meddelar att ett avtal nåtts med Ahlsell Norge för att med Ahlsell Norge som ny återförsäljare, starta försäljning av Bolagets produkt EarthCare på den norska marknaden. Recyctec tar därmed klivet över på en ny geografisk marknad med sitt produktutbud.

Ahlsell Norge

Ahlsell Norge har idag 43 butiker runtom i Norge och är därmed en av de ledande industri och byggförnödenhets aktörerna på marknaden. Ahlsell koncernen är i sin tur den mest framträdande och framgångsrika aktören på den sammansatta nordiska marknaden med en årlig omsättning på ca 31 miljarder svenska kronor. Ahlsell har också omfattande verksamhet i Finland och i Danmark.

Samarbetet

Recyctec produkt EarthCare™, fastighetsglykol – kommer nu att ingå i Ahlsell Norges sortiment för att kunna leverera funktion och ökad miljönytta till Ahlsell Norges kunder, precis som framgångsrikt redan har gjorts under en tid i Sverige.

Kommentarer av Vd, Göran Nylén:

Samarbetet med Ahlsell här på hemmaplan har alltsedan introduktionen utvecklats stabilt och hela tiden positivt i volym och omfattning, så även i år. Behoven och potentialen på den norska marknaden är enligt mitt bedömmande och analys likvärdiga – men med en skillnad att kylbranschen på entreprenad och servicesidan är något mer konsoliderad än i Sverige. Det har höjt inträdeströskeln en aning men ger oss i sin tur positiva effekter av att större företag tenderar att ställa högre och strängare miljö och hållbarhetskrav på de produkter som de använder. De tongivande miljöcertifieringssystemen inom den norska byggsektorn, bla. BREEAM passar oss också alldeles utmärkt vill jag påstå då bruk av återvunnet material och råvara premieras.

Göran Nylén, VD

E-post: goran.nylen@recyctec.se

Tel: +46 723 88 63 77

Denna information Denna information är sådan information som Recyctec Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 juni, 2019

Recyctec, EarthCare™ och Teknisk Glykol

Recyctec har utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Metoden skapar ett kretslopp av en ändlig resurs, dvs. en cirkulär ekonomi.

Recyctec tar emot använd glykol som annars går till förbränning eller annan linjär/ändlig hantering. Bolaget arbetar med de 17 globala målen i FN:s Agenda 2030, och speciellt med mål nummer 9, 11. 12 och 15 i egen regi och via samarbetspartners.

EarthCare™ Fastighetsglykol och Fordonsglykol är en återanvänd och förädlad glykol som säljs under eget varumärke i egen regi och via samarbetspartners av Recyctec, detta och Teknisk Glykol är produkterna som görs av tidigare använd glykol, renad på anläggningen i Jönköping och återställd till sitt ursprungliga skick.

Taggar: