Inbjudan till aktieägare; fabriksvisning och informationsträff

Inbjudan till aktieägare - fabriksvisning samt informationsträff

Bolaget ber att få bjuda in aktieägare i Bolaget till en kombinerad fabriksvisning och informationsträff i Jönköping 2019-01-23.  Preliminär tid 1500–1900.

Intressenter anmäler sig via e-post senast 2019-01-14.

Anmälan görs till VD, Göran Nylén. Vänligen skriv Fabriksvisning//Förnamn Efternamn i anmälans ärendemening. Detaljerat program utges personligen till angiven e-post adress.

Göran Nylén, VD                                    Ragnhild Skjævestad, Ordförande

E-post: goran.nylen@recyctec.se       E-post: ragnhild@altavida.no

Tel: +46 723 88 63 77                           Tel: +47 926 060 75

Recyctec, EarthCare® och Teknisk Glykol

Recyctec har utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Metoden skapar ett kretslopp av en ändlig resurs, dvs. en cirkulär ekonomi.

Recyctec tar emot använd glykol som annars går till förbränning eller annan linjär/ändlig hantering. Bolaget arbetar med de 17 globala målen i FN:s Agenda 2030, och speciellt med mål nummer 9, 11. 12 och 15 i egen regi och via samarbetspartners.

EarthCare Fastighetsglykol och Fordonsglykol är en återanvänd och förädlad glykol som säljs under eget varumärke i egen regi och via samarbetspartners av Recyctec, detta och Teknisk Glykol är produkterna som görs av tidigare använd glykol, renad på anläggningen i Jönköping och återställd till sitt ursprungliga skick.