Organisationsförändringar i Recyctec Holding AB

Recyctec Holding AB meddelar härmed att Susann Milenkovski anställts som Chief Sustainability Officer, samtidigt som Jenny Åström, vice VD i Recyctec Holding, i samförstånd med styrelsen beslutat sig för att lämna bolaget.

Susann Milenkovski (PhD) kommer att tillträda sin roll som Chief Sustainability Officer i Recyctec Holding AB under september månad. Tjänsten innefattar bland annat att ansvara för bolagets miljöfrågor och vara en resurs för såväl anläggningen i Jönköping som i utlandsprojekten. Milenkovski kommer närmast från teknik- och miljökonsultbolaget SWECO.

-          Inledningsvis vill jag hälsa Susann Milenkovski välkommen till Recyctec. Susann har rätt profil såsom tidigare miljökonsult inom SWECO-sfären mot stora kunder och stora erfarenheter av kommersiellt projektarbete, en ingrediens som vi tror kommer att komma till stor nytta i arbetet med att föra Recyctec framåt. Jag vill även passa på att rikta ett varmt tack till Jenny Åström för det arbete hon gjort under sin tid i Recyctec-koncernen. Jenny har bland annat framgångsrikt etablerat kontakt med flera aktörer inom avfallsbranschen och bidragit till att stärka vår marknadsposition, säger Göran Ahlquist, VD i Recyctec Holding AB.

Taggar: