• Recyctec/

Recyctec Holding AB (publ): Fortsatt positiv utveckling av produktmixen och bolagets egna produkter

Styrelsen för Recyctec Holding AB (publ.) meddelar att produktmixen fortsatt att utvecklas positivt och i linje med uppställda mål avseende varumärket EarthCare

Utvecklingen har under hela det innevarande året visat på en ökad efterfrågan på Bolagets egna produkter under varumärket EarthCare™. Under det slutet av det tredje kvartalet och framledes har denna efterfrågan ytterligare förstärkts. Nu mätt över ett längre intervall under 2019 - och med jämförelseperiod 2018, utgör EarthCare™ sextiotvå [62] procent av mixen och den tekniska produkten (commodity) trettioåtta [38] procent. Motsvarande siffror för år 2018 var de omvända, trettiotvå [32] procent för EarthCare™, respektive sextioåtta [68] procent för den tekniska produkten.

Kommentarer:

Genomförda aktiviteter har gett effekt och så även anpassningen av vårt budskap, framförallt gentemot föreskrivande led som i vårt fall utgörs av fastighetsbolag, Facility Management aktörer och andra intressenter inom fastighetssektorn. Vårt mål för året var en balans i produktmixen, dvs. 50/50 och det är jag glad att vi uppnått med råge. Det finns kvarvarande, goda möjligheter att ytterligare öka efterfrågan på hemmamarknaden inom befintligt återförsäljarnätverk och även utveckla cirkulära lösningar tillsammans med fastighetssektorn. Miljöeffekterna vi skapar tillsammans med våra kunder är tydliga, begripliga och betydande. säger Göran Nylén, Vd.

Andreas Cederborg, tf. Ordförande

E-post: andreas@cederb.org

Tel: +46 704 80 00 89

Denna information Denna information är sådan information som Recyctec Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 november 2019

Recyctec, EarthCare™ och Teknisk Glykol

Recyctec har utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Metoden skapar ett kretslopp av en ändlig resurs, dvs. en cirkulär ekonomi.

Recyctec tar emot använd glykol som annars går till förbränning eller annan linjär/ändlig hantering. Bolaget arbetar med de 17 globala målen i FN:s Agenda 2030, och speciellt med mål nummer 9, 11. 12 och 15 i egen regi och via samarbetspartners.

EarthCare™ Fastighetsglykol och Fordonsglykol är en återanvänd och förädlad glykol som säljs under eget varumärke i egen regi och via samarbetspartners av Recyctec, detta och Teknisk Glykol är produkterna som görs av tidigare använd glykol, renad på anläggningen i Jönköping och återställd till sitt ursprungliga skick.

Taggar: