Recyctec Holding AB (publ) Nyemission om 3 miljoner kronor är fulltecknad

Recyctec Holding AB (publ) meddelar att nyemission är fulltecknad och likviditeten förstärkt

Styrelsen för Bolaget meddelade i pressmeddelande den 9/12 2019 beslutet att genomföra en kapitalanskaffning genom en riktad nyemission. Emissionen är nu fulltecknad.

Styrelsen har därmed fattat följande tilldelningsbeslut:

Oscar Duvik (1 000 000 kr), Christian Berger (500 000 kr), Fredrik Åhlander (350 000 kr), Andreas Björklund (400 000 kronor), Jimmie Landerman (300 000 kronor), Viktor Wahlström (250 000 kr), Pontus Berger (40 000 kronor), Fredric Valfridsson (60 000 kronor) samt slutligen Bolagets huvudägare, Altavida AS (100 000 kronor)

Emissionen inbringar i sin hela omfattning 3,0 MSEK i kapitaltillskott.

Vidare har likviditeten momentant förstärkts genom nya, givna reverslån från styrelse och ledning, Göran Nylén, Andreas Cederborg och Robert Wahren om sammanlagt 250 000 kronor.

Andreas Cederborg, tf Ordförande

E-post: andreas@cederb.org

Tel: +46 704 80 00 89

Denna information Denna information är sådan information som Recyctec Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 december 2019

Recyctec, EarthCare® och Teknisk Glykol

Recyctec har utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Metoden skapar ett kretslopp av en ändlig resurs, dvs. en cirkulär ekonomi.

Recyctec tar emot använd glykol som annars går till förbränning eller annan linjär/ändlig hantering. Bolaget arbetar med de 17 globala målen i FN:s Agenda 2030, och speciellt med mål nummer 9, 11. 12 och 15 i egen regi och via samarbetspartners.

EarthCare Fastighetsglykol och Fordonsglykol är en återanvänd och förädlad glykol som säljs under eget varumärke i egen regi och via samarbetspartners av Recyctec, detta och Teknisk Glykol är produkterna som görs av tidigare använd glykol, renad på anläggningen i Jönköping och återställd till sitt ursprungliga skick.

Taggar: