Recyctec Holding AB (publ): Tillsätter interims-VD och säkrar ledningsfunktioner

Styrelsen för Recyctec Holding AB meddelar att bolaget har säkerställt de centrala ledningsfunktionerna för bolagets fortsatta utveckling.

Styrelsen för Recyctec Holding AB har utsett och kontrakterat Bjørn Skjævestad till interims-vd för bolaget. Bjørn Skjævestad kommer från Altavida AS, som idag är största ägare i Bolaget, och har lång erfarenhet från ledning av uppstart och tillväxtbolag, till internationellt ledande och lönsamma verksamheter.

Bjørn är 50 år och civilekonom. Han startade upp Altavida år 2007 och har tillsammans med sin fru, Ragnhild-utvecklat Altavida till en aktiv ägare och investerare i uppstart- och tillväxtbolag inom akvakultur, bioteknologi, djurhälsa och miljöteknologi. Innan starten av Altavida var Bjørn VD i forskningsinstitutet Akvaforsk som under hans ledning vände många års underskott till tillväxt och god lönsamhet.

Utöver Bjørn Skjævestad har styrelsen även kontrakterat Ragnhild Skjævestad, tidigare ordförande för bolaget, samt även styrelseledamöterna Lars Erik Hilsen och Robert Wahren, till att bistå bolaget med operativa uppgifter under en övergångs fas.

Exakt datum då Bjørn Skjævestad tillträder som vd kommer att fastställas senare, preliminärt tillträde någon gång under de första två veckorna i januari.

Andreas Cederborg, Styrelseordförande

E-post: andreas@cederb.org

Tel: +46 704 80 00 89

Recyctec, EarthCare™ och Teknisk Glykol

Recyctec har utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Metoden skapar ett kretslopp av en ändlig resurs, dvs. en cirkulär ekonomi.

Recyctec tar emot använd glykol som annars går till förbränning eller annan linjär/ändlig hantering. Bolaget arbetar med de 17 globala målen i FN:s Agenda 2030, och speciellt med mål nummer 9, 11. 12 och 15 i egen regi och via samarbetspartners.

EarthCare™ Fastighetsglykol och Fordonsglykol är en återanvänd och förädlad glykol som säljs under eget varumärke i egen regi och via samarbetspartners av Recyctec, detta och Teknisk Glykol är produkterna som görs av tidigare använd glykol, renad på anläggningen i Jönköping och återställd till sitt ursprungliga skick.

Taggar: