Recyctec Holding AB (publ): VD AVGÅR PÅ EGEN BEGÄRAN

Styrelsen för Recyctec Holding AB (publ) meddelar att Verkställande Direktör Göran Nylén meddelat sin avgång på egen begäran

Göran Nylén har meddelat sin avgång så som Verkställande Direktör från bolaget. Göran har under det senaste året lett och genomfört ett antal insatser och åtgärder som utvecklat bolaget framåt, som gör att bolaget är i en bättre sits idag än vid Görans tillträde.

Styrelsen beklagar hans avgång, och önskar honom lycka till i framtida åtaganden.

Göran kommer att fortsätta arbeta under sin avtalade uppsägningstid, som längst till den 14/2, 2020. Styrelsen kommer omedelbart att påbörja processen med att tillsätta en ny VD.

Andreas Cederborg, tf Ordförande

E-post: andreas@cederb.org

Tel: +46 704 80 00 89

Denna information Denna information är sådan information som Recyctec Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 november 2019

Recyctec, EarthCare™ och Teknisk Glykol

Recyctec har utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Metoden skapar ett kretslopp av en ändlig resurs, dvs. en cirkulär ekonomi.

Recyctec tar emot använd glykol som annars går till förbränning eller annan linjär/ändlig hantering. Bolaget arbetar med de 17 globala målen i FN:s Agenda 2030, och speciellt med mål nummer 9, 11. 12 och 15 i egen regi och via samarbetspartners.

EarthCare™ Fastighetsglykol och Fordonsglykol är en återanvänd och förädlad glykol som säljs under eget varumärke i egen regi och via samarbetspartners av Recyctec, detta och Teknisk Glykol är produkterna som görs av tidigare använd glykol, renad på anläggningen i Jönköping och återställd till sitt ursprungliga skick.

Taggar: