Recyctec Holding AB publicerar årsredovisning för 2022

För att läsa Recyctec Holding AB:s årsredovisning klicka på bifogad länk eller ladda ned bifogat dokument.

Se nedan för uttalande från Bolagets revisor Sandra Hvitman på BDO:

”Uttalanden respektive inga uttalanden görs

Vi har haft i uppdrag att utföra en revision av årsredovisningen och vi har utfört en revision av koncernredovisningen för Recyctec Holding AB (publ) för år 2022.

Som en följd av hur betydelsefullt det förhållande som beskrivs i avsnittet "Grund för uttalanden" är kan vi inte uttala oss om huruvida årsredovisningen har upprättats i enlighet med årsredovisningslagen, eller om den ger en rättvisande bild av moderbolagets finansiella ställning per den 31 december 2022 eller av dess finansiella resultat och kassaflöde för året enligt årsredovisningslagen. Vi kan heller inte uttala oss om huruvida förvaltningsberättelsen är förenlig med årsredovisningens övriga delar.

Enligt vår uppfattning har koncernredovisningen upprättats i enlighet med årsredovisningslagen och ger en i alla väsentliga avseenden rättvisande bild av koncernens finansiella ställning per den 31 december 2022 och av dessas finansiella resultat och kassaflöde för året enligt årsredovisningslagen. Förvaltningsberättelsen är förenlig med koncernredovisningens övriga delar.

Som en följd av det förhållande som beskrivs i avsnittet "Grund för uttalanden" kan vi varken till- eller avstyrka att bolagsstämman fastställer resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget.

Vi tillstyrker alt bolagsstämman fastställer resultaträkningen och balansräkningen för koncernen.”

Thom Nilsson
Tf VD och styrelseledamot Recyctec Holding AB
070 / 848 41 41

Om Recyctec Holding AB
Recyctec Holding är verksamma inom återvinning. Koncernen har utvecklat reningsmetoder som återställer glykol till ursprungligt tillstånd så att den återigen kan användas i bruk. Till skillnad från traditionell hantering av glykol, som har lågt värde vid förbränning och återvinning, utvinns ett större energivärde. Recyctec fokuserar sedan 2022 på försäljning av det egna varumärket EarthCare™ och affärsområdet ”All Inclusive”, som fokuserar på glykolbyten för kunder inom installations- och fastighetsbranschen.