• Recyctec/

Recyctec meddelar att teckningsperioden för emissionen är avslutad och att Styrelsen fattat beslut om tilldelning

Styrelsen för Recyctec Holding AB (publ.) meddelar att teckningstiden för emissionen beslutad av den extra bolagsstämman 21 februari har gått ut, och att bolaget har beslutat om tilldelning av aktier.

Nyemissionen av aktier till styrelseledamöter och anställda är fulltecknad

Styrelsen i Recyctec har i dag beslutat att stänga emissionen beslutad av extra bolagsstämma den 21 februari. De nya aktierna emitteras till en kurs motsvarande volymvägt genomsnitt av betalkursen för bolagets aktie under en period av 20 handelsdagar omedelbart före den 20 februari 2019, med avdrag för en emissionsrabatt på tio procent. Teckningskursen uppgick till 0,535 SEK per aktie. Nyemissionen blev fulltecknad och aktiekapitalet ökas med 205 607,45 SEK genom nyemission av 4 112 149 aktier till ett värde  av 2 199 999,72 SEK. Följande anställda och styrelsemedlemmar har tecknat sig: Göran Nylén, NGN Advisor AB (Göran Nylén), Altavida AS (Ragnhild Skjævestad), Core Comptence AB (Robert Wahren), Andreas Cederborg, Alexander Lersbryggen, Gunilla Dirnberger, Alina Hulterskog, Joakim Steen, Stefan Carlsson, och Helene Bergwall.

Styrelsen har vidare beslutat att godta att likvid kvittas och erläggs genom tidigare lämnat bygglån från Altavida AS (Ragnhild Skjævestad), Core Competence AB (Robert Wahren) och NGN Advisor AB (Göran Nylén) för sammanlagt 1 667 998, 93 SEK.

Beslut om nyemission av aktier med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt

Styrelsen i Recyctec har i dag beslutat att stänga emissionen beslutad av extra bolagsstämman 21. februari. De nya aktierna emitteras till en kurs motsvarande volymvägt genomsnitt av betalkursen för bolagets aktie under en period av 20 handelsdagar omedelbart före den 20 februari 2019, med avdrag för en emissionsrabatt på tio procent. Teckningskursen uppgick till  0,535 SEK per aktie. Den beslutade nyemissionen ökar bolagets aktiekapital med 304 849, 25 SEK genom nyemission av 6 096 985 B-aktier till emissionslikvid om 3 261 886,98 SEK. Rätt att teckna nya aktier tillkom, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, tretton (13) på förhand vidtalade investerare bestående av Christer Jönsson, Oscar Duvik, Fredrik Åhlander, Christian Berger och ytterligare 9 personer.

Göran Nylén, VD                                                                                 Ragnhild Skjævestad, Ordförande

E-post: goran.nylen@recyctec.se                                                     E-post: ragnhild@altavida.no

Tel: +46 723 88 63 77                                                                        Tel: +47 926 060 75

Denna information Denna information är sådan information som Recyctec Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 mars 2019.

Recyctec, EarthCare® och Teknisk Glykol

Recyctec har utvecklat en metod för att återvinna etylen- och propylenglykol. Metoden skapar ett kretslopp av en ändlig resurs, dvs cirkulär ekonomi.

Recyctec tar emot använd glykol som annars går till förbränning eller annan linjär/ändlig hantering. Bolaget arbetar med de 17 globala målen i FN:s Agenda 2030, och speciellt med mål nummer 9, 11. 12 och 15 i egen regi och via samarbetspartners.

EarthCare Fastighetsglykol och Fordonsglykol är en återanvänd och förädlad glykol som säljs under eget varumärke i egen regi och via samarbetspartners av Recyctec, detta och Teknisk Glykol är produkterna som görs av tidigare använd glykol, renad på anläggningen i Jönköping och återställd till sitt ursprungliga skick.

Taggar: