MillionMind genomför spännande kampanjformat med Betsson och Tuttoquizet

MillionMind Technology Sweden AB, dotterbolag till Red Reserve Entertainment AB (publ), har under våren genomfört ett nytt spännande kampanjformat i samarbete med spelbolaget Betsson och Sveriges största fotbollspodd Tutto Balutto. "Sveriges bästa fotbollsvetare" utsågs inför stor publik i en serie kunskapsbaserade fotbollsquiz under totalt fem veckor – "Tuttoquizet" blev mycket populärt med tusentals deltagare.

Under våren har MillionMind Technology Sweden AB, dotterbolag till Red Reserve Entertainment AB (publ), på uppdrag av spelbolaget Betsson producerat en serie kunskapsbaserade fotbollsquiz. Dessa utgjorde grunden i en quiztävling där "Sveriges bästa fotbollsvetare" utsågs i samarbete med Sveriges största fotbollspodd – Tutto Balutto.

I samarbetet stod Betsson bakom upplägg och priser, MillionMind producerade de kunskapsbaserade frågorna som publicerades via vår quizplattform Quiz Widget och quizet marknadsfördes via fotbollspodden Tutto Balutto, som även lånade ut sitt namn i form av ”Tuttoquizet”.

Under fyra kvalveckor lades ett quiz per vecka ut på Betssons specialdesignade sajt ”tuttoquizet.se”. Varje quiz utgjordes av 20 svåra fotbollsfrågor per spelomgång, och deltagarna fick bara en chans att kvalificera sig per vecka.Tusentals deltog och totalt gick 104 personer till finalen, som ägde rum 24–26 april 2019.

Formatet visade sig vara mycket framgångsrikt, med en exponeringstid som uppgick till över 4,5 minuter per quiz och deltagare, vilket innebär att de deltagare som spelat alla kvalquizerna alltså har delat smått fantastiska 18,5 minuters positiv samvaro med varumärket. De finalister som spelat sig igenom hela serien toppar förstås detta resultat ytterligare – de kommer upp i hela 23 minuter i Betssons och Tutto Baluttos sällskap.

Genom att quiztävlingen marknadsförts i podden Tutto Balutto under fem veckor har quizet dessutom följts av en stor publik, som kunde engagera sig i både Betssons och Tutto Baluttos sociala kanaler.

"För MillionMinds del visar det lyckade resultatet hur framgångsrikt verktyget Quiz Widget kan användas i kombination med olika medier och kanaler, gamla som nya, och vi hoppas på att samarbetet kommer att leda till fler nyskapande kampanjer i framtiden." säger Olav Törnblom, vd MillionMind Technology Sweden AB.

vd Red Reserve Entertainment AB (publ)/MillionMind Sweden Technology AB
www.millionmind.com

Red Reserve Entertainment AB har i dotterbolaget MillionMind utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikations- eller utbildningssyfte. Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online.