Offentliggör memorandum, teaser och anmälningssedel

Styrelsen i Red Reserve Entertainment AB (publ) har upprättat ett memorandum avseende den förestående företrädesemissionen av aktier, som offentliggjordes den 13 maj 2019. Med anledning av företrädesemissionen, vilken inleds den 5 juni 2019, publiceras härmed memorandum, teaser och anmälningssedel på bolagets webbplats (www.redreserveentertainment.com) och på Spotlight Stock Markets hemsida (www.spotlightstockmarket.com).

Erbjudandet i sammandrag:

• Teckningstid: 5 juni – 19 juni 2019.
  • Teckningskurs: 0,25 kronor per aktie. Courtage utgår ej.
  • Företrädesrätt att teckna aktier har de som på avstämningsdagen den 29 maj 2019 är aktieägare. Aktieägare har företrädesrätt att teckna fem (5) aktier för varje två (2) innehavda.
  • Avstämningsdag är den 29 maj 2019. Sista dag för handel i Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 27 maj 2019 och första dag exklusive rätt att erhålla teckningsrätter är den 28 maj 2019.
  • Handel med teckningsrätter kommer att ske på Spotlight Stock Market under perioden från och med den 5 juni 201 till och med den 19 juni 2019.
  • Handel med BTA kommer att ske på Spotlight Stock Market under perioden från och med den 5 juni 2019 tills Bolagsverket registrerat nyemissionen. Denna registrering beräknas ske omkring vecka 28.
  • Antal aktier i erbjudandet omfattar 30 894 280 aktier.
  • Antal aktier innan emission uppgår till 12 357 712 aktier.
  • Red Reserves Entertainments värdering: Cirka 3,1 MSEK, baserat på antalet aktier innan emissionen multiplicerat med emissionskursen.
  • Vid full teckning av aktier i företrädesemissionen kommer Bolaget initialt att tillföras cirka 7,7 MSEK före emissionskostnader, vilka beräknas uppgå till cirka 0,3 MSEK.

Hagberg & Aneborn Fondkommission AB agerar emissionsinstitut.

vd Red Reserve Entertainment AB (publ)

Mer information finns på bolagets hemsida: www.redreserveentertainment.com.

Red Reserve Entertainment AB har i dotterbolaget MillionMind utvecklat en IT-plattform och en metod där företag kan skapa egna quizer i kommunikations- eller utbildningssyfte. Plattformen bygger på gamification, något som de senaste åren har visat sig vara en viktig faktor för att skapa engagemang online.