Reddo Networks stärker ledningen med utnämning av Jonas von Hedenberg till VD.

Report this content

Reddo Networks stärker ledningen med utnämning av Jonas von Hedenberg till VD. Jonas von Hedenberg, med mångårig erfarenhet från mediaindustrin, har utnämnts till Verkställande Direktör för datakommunikationsföretaget Reddo Networks. Jonas von Hedenberg kommer närmast från en befattning som Vice VD för SBS New Media och Verkställande Direktör för SBS Radio Sweden Reddo Networks utvecklar intelligenta service-routrar som möjliggör leverans av TV, musik, och andra underhållnings- och programformer över bredband. Reddo Networks produkter används av bredbandsoperatörer för att kunna tillhandahålla realtidstjänster (video, tal och musik, telefoni, spel) med garanterad kvalitet från tredje part till konsumenter. "Jag tycker att detta är en oerhört spännande uppgift. Jag har i mina tidigare roller sett hur viktigt Internet har blivit för underhållnings- och mediaindustrin. Med Reddo's lösning för att kunna säkra kvalitativ leverans, upphovsrättsskydd och betalningslösningar finns förutsättningarna för en reell tillväxt av kvalitativt utbud via bredband" säger Jonas von Hedenberg "Med Jonas tillträde till posten som VD stärks Reddos ledning och kompetensprofil avsevärt och detta är en bekräftelse på den ökande synergin mellan medie- och datakommunikationsindustrin. Jonas von Hedenberg tillför, utöver den avancerade ingenjörskompetens som bolaget har, kunskap och kompetens kring mediefrågor vilket ytterliggare stärker Reddos position inom det växande marknadssegment som underhållning över bredband representerar" säger Leif Rylander i Reddo Networks styrelse Om Reddo Networks: Reddo Networks AB är ett svenskt datakommunikationsföretag som utvecklar och levererar produkter inom "nästa generationens" IP-teknologi, d v s "intelligent" utrustning för framtidens multiservicenät Bolaget tillhandahåller system för leverans av tidskritiska applikationer (video, tal, musik telefoni) över bredband och möjliggör leverans av media över bredband med garanterad kvalitet, upphovsrättsskydd och betalningslösingar Reddo Networks marknad återfinns bland globala operatörer av alla typer av multiservicenät, med tjänster som internet, digital-tv, samt telefoni och video över IP (internet protocol). Reddo Networks grundades år 2000 och ägs av grundarna och personalen, samt investmentbolagen Slottsbacken och norska Teknoinvest. Bolagets ledning och styrelse har mångårig erfarenhet av arbete inom den internationella data- och telekomindustrin (bl a inom Ericsson). För ytterligare information vänligen kontakta: Jonas von Hedenberg, verkställande direktör Reddo Networks AB Tel: 070 - 818 98 48 E-post: jvh@reddo.net Se också vår hemsida: www.reddo.net ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00330/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/04/20020204BIT00330/bit0002.pdf