• Redken/

Över 300 Redken-frisörer på plats i Göteborg - Event – en viktig budbärare i Redkens framgång

Report this content

I helgen arrangerar Redken ett av sina årliga evenemang - Redken’s Styling Relaunch, med fler än 300 inbjudna frisörer från hela Sverige. Catwalk, utbildning av internationella gästartister, middag, uppträdande, mingel samt en avslutande fest för 800 personer på Elite Park Aveny i Göteborg. Bakom arrangemanget står event- och kommunikationsbyrån Relevent AB med frontfiguren Jonas Mattsson.

I början av 2000-talet fanns Redkens produkter på nästan 600 frisörsalonger i landet. Idag har man reducerat dessa till 200 exklusiva salonger som erbjuder hela Redkens sortiment. Samtidigt har man ökat omsättningen från drygt 10 till 40 miljoner kronor. – Färre men mer professionella salonger är i linje med varumärket Redken. Som leverantör tar vi stort ansvar mot våra kunder i form av utbildningar, symposium, visningar, kontinuerliga uppdateringar av nya trender direkt från New York samt fokus på en hög servicegrad gentemot kund. Att sälja och använda Redkens hårvårdsprodukter i salongen skall vara exklusivt och innebär både rättigheter och skyldigheter, säger Stefan Bergenrot, Brand Director, på Redken Sverige. - Våra mycket uppskattade event har blivit ett signum för Redken och är en av de viktigaste kommunikationskanalerna vi har med våra salonger, säger Stefan Bergenrot. Sedan 2004 samarbetar Redken med Göteborgsbaserade byrån Relevent AB. Det som började för tre år sedan med ett spontant möte med ägaren, Jonas Mattsson, är idag ett otroligt stort evenemang som arrangeras ett par gånger per år för flera hundra frisörer. – Vi har kontinuerligt utvecklat konceptet tillsammans med Redken, en mycket lyhörd uppdragsgivare som insett vad man kan åstadkomma med ett kvalitativt event. Redkens tillställningar är idag mycket populära och givande för salongerna – och inte minst omåttligt populära bland icke frisörer, säger Jonas Mattsson, som räknar med närmare 800 personer på kvällens efterfest på Elite Park Aveny.