• Redsense/

Redsense Medical AB (publ) kallar till årsstämma med bl.a. förslag till incitamentsprogram

Redsense Medical AB (publ) håller årsstämma måndagen den 6 maj 2019 klockan 16.30 på Halmstad Lasarett, Sal: Ankaret, Ingång 19 A (gamla huvudentrén), Lasarettsvägen, Halmstad. Inregistrering sker från klockan 16.15. Före bolagsstämman serveras enklare förtäring och bolagets produkter visas upp.

RÄTT ATT DELTA OCH ANMÄLAN TILL BOLAGET

Den som önskar delta i stämman ska

dels               vara införd som aktieägare i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken måndagen den 29 april 2019,

dels               anmäla sin avsikt att delta till bolaget senast måndagen den 29 april 2019

Anmälan om deltagande ska göras per e-post till info@redsensemedical.com eller skriftligen till bolaget på adress Redsense Medical AB, Gyllenhammars väg 26, 302 92 Halmstad. Vid anmälan vänligen uppge namn eller firma, personnummer eller organisationsnummer, adress och telefonnummer dagtid. För anmälan av biträden gäller anmälningsförfarande enligt ovan.

FÖRVALTARREGISTRERADE AKTIER

Den som låtit förvaltarregistrera sina aktier måste, för att ha rätt att delta i stämman, genom förvaltares försorg låta registrera aktierna i eget namn, så att vederbörande är registrerad i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken måndagen den 29 april 2019. Sådan registrering kan vara tillfällig.

OMBUD OCH FULLMAKTSFORMULÄR

Den som inte är personligen närvarande vid stämman får utöva sin rätt vid stämman genom ombud med skriftlig, undertecknad och daterad fullmakt. Ett fullmaktsformulär finns på bolagets webbplats, www.redsensemedical.com. Fullmaktsformuläret kan också erhållas hos bolaget på ovan adress. Om fullmakt utfärdats av juridisk person ska kopia av registreringsbevis eller motsvarande behörighetshandling för den juridiska personen bifogas.Fullmakt får inte vara äldre än ett år om det inte anges längre giltighetstid i fullmakten, dock längst fem år. För att underlätta inpasseringen vid stämman bör fullmakter, registreringsbevis och andra behörighetshandlingar vara bolaget tillhanda i god tid före stämman.

FÖRSLAG TILL DAGORDNING

1. 1.    Öppnande av stämman
  2. 2.    Val av ordförande vid stämman
  3. 3.    Upprättande och godkännande av röstlängd
  4. 4.    Godkännande av dagordning
  5. 5.    Val av en eller två protokolljusterare
  6. 6.    Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. 7.    Föredragning av framlagd årsredovisning och revisionsberättelse samt koncernredovisning och koncernrevisionsberättelse
  8. 8.   Beslut

a)       om fastställande av resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning;

b)      om dispositioner beträffande resultatet enligt den fastställda balansräkningen; samt

c)       om ansvarsfrihet åt styrelseledamöter och verkställande direktör

1. 9.   Fastställande av antalet styrelseledamöter och styrelsesuppleanter samt antalet revisorer och revisorssuppleanter

10. Fastställande av styrelse- och revisorsarvoden