Skatteverket beslutar om fördelning av anskaffningsutgift

Redsense Medical har begärt besked från Skatteverket om fördelning av anskaffningsvärdet för aktier och medföljande teckningsoptioner TO 1 i nyemissionen i maj 2015 i samband med listning på AktieTorget.

Handeln med teckningsoptionerna TO 1 påbörjades den 17 juni 2015. Medianvärdet av de tio första handelsdagarna med lägsta betalkurser var 0,905 kronor. Medianvärdet för aktierna samma tidsperiod var 4,655 kronor.

Av anskaffningsutgiften för aktierna och medföljande teckningsoption i Redsense Medical AB bör därför 91 procent hänföras till de nytecknade aktierna och 9 procent till teckningsoptionen TO 1.

En Unit innehöll två aktier och en teckningsoption TO 1 till teckningskurs 10 kronor. Därmed anses varje aktie anskaffad för 4,55 kronor. Teckningsoptionen TO 1 anses anskaffad för 0,90 kronor.

Uppgifterna om anskaffningsvärde ska användas i kommande deklaration vid försäljning av:
a)    aktier tecknade i nyemissionen;
b)    teckningsoptionen TO 1; och/eller
c)    aktier som tecknas med stöd av teckningsoptionen TO 1 som erhållits i samband med nyemissionen.

De som tecknat Units via ISK eller kapitalförsäkring berörs inte av uppgifterna.

Halmstad den 17 augusti 2015
Styrelsen i Redsense Medical AB (publ)

Vd Redsense Medical AB (publ)

Redsense Medical AB (publ) i korthet
Redsense Medical AB (publ.) utvecklar, marknadsför och säljer system för dialysövervakning. Företaget har sitt säte i Halmstad och har även kontor i Chicago, IL., USA. www.redsensemedical.com

Produkten:
Redsense ett optiskt system som varnar för blödning vid dialysbehandling. Det är mycket enkelt att använda. Sensorplåstret fästs över vennålens instickshål och ljus leds till och från larmenheten genom en optisk fiber i sensorplåstret. Blod på sensorn ger en ljusförlust vilket utlöser larmet och kan rädda liv.

Taggar: