Kommuniké från extra bolagsstämma i Refine Group

Refine Group AB (publ) (”Bolaget”) höll den 8 november 2023 extra bolagsstämma på Bolagets kontor i Stockholm. Vid bolagsstämman fattades följande beslut:

Beslut om (i) ändring av bolagsordningen, (ii) minskning av Bolagets aktiekapital, och (iii) sammanläggning av aktier

Bolagsstämman beslutade om ändring av gränserna för aktiekapitalet och antalet aktier i bolagsordningen i syfte att minska Bolagets aktiekapital och möjliggöra sammanläggning av aktier i Bolaget. Bolagsstämman beslutade vidare att minska Bolagets aktiekapital med 524 785 700,15 kronor, utan indragning av aktier, för avsättning till fritt eget kapital. Slutligen beslutade bolagsstämman om en sammanläggning av aktier (s.k. omvänd split) 1:200, vilket innebär att två hundra (200) aktier sammanläggs till en (1) aktie.

Styrelsen bemyndigades att besluta om fastställande av avstämningsdag för sammanläggningen. Aktieägare som på avstämningsdagen inte innehar ett antal aktier som är jämnt delbart med två hundra kommer vederlagsfritt att erhålla aktier från DW Capital AB, org.nr 559332-0459, för att innehavet ska bli jämnt delbart med två hundra. Tillhandahållande av aktier sker genom Euroclears försorg, utan att ytterligare åtgärder behöver vidtas av aktieägare.

Efter minskningen av aktiekapitalet och sammanläggningen kommer Bolagets aktiekapital uppgå till 27 620 299,50 kronor fördelat på sammanlagt 55 240 599 aktier, varje aktie med ett kvotvärde om 0,5 krona.

Emissionsbemyndigande för styrelsen

Bolagsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma besluta om emissioner av aktier, konvertibler och/eller teckningsoptioner mot kontant betalning, med bestämmelse om apport eller kvittning eller eljest med villkor samt att därvid kunna avvika från aktieägarnas företrädesrätt.

Detaljerade villkor

För detaljerade villkor avseende ovanstående beslut på extra bolagsstämman hänvisas till kallelsen som finns tillgängliga hos Bolaget och som offentliggjorts på Bolagets hemsida, https://www.refinegroup.com/governance/.

ir@refinegroup.com

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Bolagets nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

För ytterligare information, se www.refinegroup.com.