Refine Group AB (publ) utser Lago Kapital till likviditetsgarant för Bolagets aktie

Lago kommer att säkerställa möjligheten att handla i Refine-aktien som är noterad på Nasdaq First North Growth Market genom att kontinuerligt ställa handelsposter på vardera köp- och säljsida i orderboken. Detta i enlighet med Nasdaq Stockholms regelverk kring likviditetsgaranti.

Syftet med likviditetsgarantin är att förbättra och säkerställa likviditet i aktien och att minska såväl skillnaden mellan köp- och säljkurs under pågående handel och volatilitet.

Enligt avtalet kommer handelsposter att ställas ut minst 85% av den dagliga handelstiden.

Avtalet är bindande i tre (3) månader varefter den fortlöper med en (1) månads uppsägningstid.

Bolagets aktie är sedan mars 2021 noterad på Nasdaq First North Growth Market. Eminova Fondkommission AB (telefon: +46 (0)8-684 211 10, e-post: adviser@eminova.se) är Bolagets Certified Adviser.

För ytterligare information, se: www.refinegroup.com