Refine Group offentliggör tidplan för sammanläggning av aktier

Extra bolagsstämma i Refine Group AB (publ) (”Bolaget”) den 8 november 2023 beslöt om sammanläggning av aktierna i Bolaget (s.k. omvänd split) 1:200, vilket innebär att två hundra (200) aktier sammanläggs till en (1) aktie. Avstämningsdag för sammanläggningen har fastställts till måndagen den 20 november 2023 och det nya antalet aktier kommer att bokas ut i Euroclear Sweden AB:s system tisdagen den 21 november 2023.

Sista dag för handel före sammanläggningen med nuvarande ISIN-kod infaller torsdagen den 16 november 2023 och första dag för handel efter sammanläggningen med den uppdaterade ISIN-koden infaller fredagen den 17 november 2023. Aktien kommer i samband med sammanläggningen att byta ISIN-kod till SE0021021656, men behålla kortnamnet REFINE. Antalet aktier i Bolaget kommer efter sammanläggningen att uppgå till 55 240 599.

För genomförandet av sammanläggningen har DW Capital AB, org.nr 559332-0459, förbundit sig att, till de aktieägare vars innehav inte är jämt delbart med två hundra, vederlagsfritt tillskjuta det antal aktier som krävs för att innehavet ska bli jämt delbart med två hundra. Tillskjutande av aktier kommer att ske genom Euroclear Sweden AB:s försorg, utan att ytterligare åtgärder behöver vidtas av aktieägare.

Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Bolagets nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

För ytterligare information, se www.refinegroup.com.