Spherio Group utser Mikael Wiborgh till VD och koncernchef

Report this content

Styrelsen i Spherio Group AB (publ) ("Spherio" eller “Bolaget”) har beslutat att utse Mikael Wiborgh till VD och koncernchef för Spherio Group AB (publ). Mikael har sedan 2021 varit Bolagets Chief Financial Officer och sedan i maj 2022 tillförordnad VD.

Mikael har gjort ett strålande arbete sedan maj då han klev in som tillförordnad VD i Bolaget. Han har inte bara sett till att vi minskat kostnadsmassan avsevärt utan också gett oss möjlighet att ta bestämda steg framåt med bolagets SaaS-plattform. Med bakgrund av detta känns det oerhört kul att Mikael nu kliver in som verkställande direktör i Spherio Group. Med Mikael på plats som VD för Bolaget ser vi fram emot arbetet att verkställa Spherio Solutions fulla potential”, säger Luca Di stefano, styrelseordförande i Spherio Group AB (publ).

”Jag är mycket glad och ödmjuk inför att få förtroendet att leda Spherio Group på vår fortsätta tillväxt- och förändringsresa framåt. Att tillsammans med styrelsen och hela teamet fortsätta exekvera mot vår utsatta förändringsplan och strategi som kommer ta oss till positivt EBITDA-resultat och kassaflödespositivitet är något jag är ytterst entusiastisk inför. Tillsammans med hela bolaget ser vi fram emot att nå den fulla potential som Spherio Solutions innebär och få full utväxling av den finansiella skalbarheten modellen innebär för oss och för våra aktieägare” säger Mikael Wiborgh, VD Spherio Group AB (publ).

Mikael Wiborgh, VD Spherio Group AB (publ)
E-post: mikael.wiborgh@spheriogroup.com
Telefon: +46 (0) 73 462 29 57

Denna information är sådan som Spherio Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen i detta pressmeddelande har publicerats genom ovanstående kontaktpersons försorg, vid den tidpunkt som anges av Spherio Group AB:s (publ) nyhetsdistributör Cision vid publiceringen av detta pressmeddelande.

Om Spherio
Vi bygger och utvecklar en sfär av bolag och tekniska lösningar som bryggar gränslandet mellan tech, logistik och eCom. Spherio Group driver marknadsplatser och utvecklar ledande SaaS-lösningar som möjliggör för fashion brands och retailers att hantera egna digitala butiker för försäljning av second hand och sample sales. Koncernen strävar efter att bidra till en bättre framtid genom att möjliggöra ökad cirkulär konsumtion. Spherio Group är baserat i Sverige och bolagets aktie är sedan mars 2021 noterad på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkommission AB, telefon: +46 (0)8-684 211 10, e-mail: adviser@eminova.se.

För mer information, se www.spheriogroup.com