Yaytrade expanderar - värvar marketing manager från NA-KD

Report this content

Efter beta-lanseringen hösten 2017 har den internationella marknadsplatsen Yaytrade vuxit i såväl omsättning som antal användare och anställda. Senaste tillskottet till teamet blir Matilda Zimmerman som närmast kommer från NA-KD. Hon kliver nu in i rollen som marketing manager på Yaytrade. I samband med rekryteringen knyter bolaget även till sig flera tunga profiler som långsiktiga ambassadörer och lanserar en ny design- och kommunikationsplatform med syfte att lyfta ”Sustainable rebels”.

Yaytrade erbjuder idag möjlighet att förutom att sälja och köpa objekt även hyra och byta saker mot allt som har ett värde - även tjänster. På Yaytrade kommer Matilda Zimmerman att leda både den strategiska planeringen av marknadsplatsens fortsatta internationella satsning, samt bolagets övergripande marknadsföringsaktiviteter. Dessutom blir hon ansvarig för alla Yaytrade’s ambassadörer.

- Det som verkligen lockade mig till Yaytrade var deras unika position på marknaden, och hur de har lyckats utvecklat en plattform där du kan handla med mer än bara pengar. Det är ett nytt och hållbart sätt att se på konsumtion på, vilket jag tror starkt på är framtiden inom framför allt mode men även andra segment. Nu ser jag fram emot att ta bolaget till nya höjder tillsammans med resten av teamet, säger Matilda Zimmerman.

Efter en examen i digital business från Hyper Island 2017 har Matilda både jobbat som digital kommunikatör på TV4 och merchandise assistant på & Other Stories. Närmast kommer hon från en roll som Key Account Manager på NA-KD, där hon projektlett NA-KDs influencers brands samt haft ansvar för lanseringar, profilsamarbeten och andra marknadsföringsaktiviteter.

- Från NA-KD tar jag med mig en vilja att alltid vara nyfiken på nya trender och tekniska utvecklingar. Det är viktigt att ständigt utmana både hur vi kommunicerar men även konsumerar, och att hitta nya lösningar på gamla problem, säger Matilda.

I samband med att Yaytrade plockar in Matilda Zimmerman lanserar man även samarbeten med flera tunga profiler. Bland de nya ambassadörerna finns Victoria Törnegren, Alexandra Bring, Linn Ahlborg, Erik Forsgren och Emil Stegfeldt - som tillsammans når uppemot 2.4 miljoner personer på Instagram. Bolaget har även sedan tidigare långvariga samarbeten med Janni och Jon Olsson Delér som dessutom är delägare i bolaget.

- Det är kul att vi nu får in både starka profiler som kommer hjälpa till att få ut Yaytrade bland sina följare och även Matilda som vi är övertygade kommer ta marknadsföringen och ambassadörssamarbetena till en ny nivå. Yaytrade står inför en spännande tid med flera satsningar både internationellt och på hemmaplan, där Matilda och hennes erfarenhet från NA-KD vara en enorm tillgång, säger Jon Berglund, Head of Creative och medgrundare till Yaytrade.

För mer information, kontakta Jon Berglund, Head of Creative och medgrundare av Yaytrade, på +46 70 609 99 99 eller jon.berglund@yaytrade.com

Taggar: